Monday, April 2, 2012







   KISAH LIMA ORANG DOKTOR

Doktor jantung: Saya tolong manusia, kerana Allah. Yang 
                       menyembuhkan bukan saya, ialah Allah. Saya akan 
                       terus jadi doktor jantung sampai tua.
Doktor pertanian: Susah jadi doktor bidang ini, jaga ulat, jaga 
                       benih, hanga bunga, jaga buah lanjut tak lanjut. 
                       Saya fikir nak berhentilah, nak jadi pensyarah di 
                       universiti pertanian.
Doktor sakit puan:Saya ni ditakdirkan jadi doktor sakit puan. Saya 
                       terpaksa kerja jujur dan kerana Allah. Atas meja 
                       saya macam - macam gambar bentuk yang ada 
                       pada perempuan.
Doktor falasah: Susah, universiti kita ikut cara Englang. Macam 
                       mana ramai lepasan universiti, dia orang tak bijak, 
                       tak berfikir cara repubolikan, jumud macam orang- 
                       orang Inggeris di Dova, England.
Doktor gigi: Saya jemu jadi doktor gigi. Tak ramai yang datang 
                       cabut gigi. Saya cadang nak masuk parti politik, 
                       nak jadi wakil rakyat ... Harap - harap jadi menteri, 
                       kalau saya dapat ampu boss.

No comments: