Tuesday, April 3, 2012



Berita dalam suarat kahabar "Sinar Harian', pada Hari ini.


PM NAJIB BETUL DAN DISANJUNG


"Kita telah dan akan sentiasa berterus terang dengan rakyat tentang apa yang kita mampu dan apa yang kita tidak mampu lakukan. Sebaliknya amat mudah bagi sesetengah pihak untuk menjanjikan bulan, bintang dan cakerawala tanpa memikirkan kesannya," katanya.
Saya penulis lama.Saya pernah dimarah dan dinasihat oleh Tun Razak danAllahyarham pernah meminta nasihat dari saya.Allahyarham PM no. wahid di negara ini.
Ucapan dan pengakuan Dato' Seri Najib memang betul, saya senjung dan itulah yang diharapkan oleh semua rakyat jelata (yang tidak jelata aorang atasan).Tetapi yang menjadi perkara dan angkara, bukan kerana Najib dan begitu juga bukan kerana PM -pm yang lalu, tetapi orang - orang keliling, orang kembang hidup ketika di hadapan PM tetapi kecut hidup di belakang PM yang melakaukan berbagai hal. Wang negara lesap atau belanja tidak menentu, oleh orang bawahan.Beri bantuan kepada orang ramai, orang lain yang kenyang. Ramai orang - orang kuat PM, bila datang PM ke tempat mereka, maka, mereka memberitahu, "baik adanya", tetapi PM tidak tahu mereka itu 'SSBP" - sapu sampah bawah permaidani. Ertinya sembunyi keburukan atau kemunduran.
Najib tidak tahu dan begitu juga PM -pm yang lalau tidak tahu, ramai orang UMNO dan rakyat lain henak jumpa PM untuk mengadu sesuatu hajat besar, tiak dapat berjumpa, keran apegawai besar tidak membenarkan. Tetapi ada orang tertentu bawang wang banyak kepada pegawai besar (bukan untuk PM) dapat jumpa PM.
Ini adalah antara dari beberapa perkara yang menjadikan orang ramai terkilan kepada kerajaan BN. Merekatidak terkilan kepada UMNO dan tidak juga kepada PM Najib.

No comments: