Tuesday, April 3, 2012





GULAI LEMAHPUCUK UBI DENGAN TEMPOYAK

Pada hari Ahad lalu, saya dan isteri, Sitti Haishah telah hadir majlis walimtul urus rakan sesurau saya, di Dewan Serba Guna persin 8, Putrajaya. Kami dibawa ke sebuah meja yang sedang duduk atas kerusi mengdap meja, Menteri Belia dan Sukan, Dato' Shabery Cheek .Di antara lauk lauk dihidang atas meja, ialah gulai lemak pucuk ubi dengan tempoyak. Rupa - rupanya,pak menteri ini gemar makan gulai tersebut.Beliau lebih banyak makan gulai itu dari gulai lemak daging salai dengan belimbing besi dan lain.
Sambil makan, beliau bercerita, yang beliau rakan anak sulung saya,Khairil Anuar, pada masa mnenuntut di UITM, Shah Allam.
Beliau bercakap dengan isteri saya, menarik, iaitu, mengenai Perdana Menteri dan para menteri serta para pegawai kerajaan Malaysia lebih menutamakan rakyat, gaji dan alauns mereka jauh lebih rendah, jika dibandingkan dengan Singapura dan negara - negara lain.
Setelah makan, kami berpisah. Hati saya berkata dalam bahasa oghang putih, ' He is best minister'.

No comments: