Sunday, April 15, 2012




BERITA INI DALAM 'SINAR HARIAN', PADA HARI INI.


NAZRI AZIZ PEJUANG SEJATI

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bersedia memberi laluan kepada muka baru untuk menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Padang Rengas berkata, perlu ada kesinambungan kepimpinan dengan memberi peluang kepada generasi baru.

"Saya serahkan perkara ini kepada Perdana Menteri, tetapi saya sebenarnya dah lama berkhidmat, sebagai Menteri dah 13 tahun, Timbalan Menteri lima tahun, saya pun dah berumur 58 tahun, dah berkhidmat untuk satu tempoh yang lama," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agong berkelompok cawangan Umno bahagian Alor Gajah di sini, hari ini.

-----------------

Menteri ini saya panggil dia 'adk' dan dia panggil saya 'abang'.Bapa beliau, Allahyarham Tan Sri Abdul Aziz Yeop (peguam di Kuala Lumpur dan orang Lenggong) pernah menjadi ahli Dewan Rakyat bagi kawasan Kuala Kangsar. Dato' Nazri wakail rakyat (kawasan Padang Rengas), dalam daerah Kuala Kangsar juga. Kini , kawasan Dewan Rakyat Kuala Kangsar, di bawah Tan Sri Rafidah Aziz.
Pandangan Nazri, saya anggap pandangan seorang pejuang sejati dan ikhlas. Seorang politikus tidak memandang yang jawatan ahli Dewan Rakyat atau wakil rakyat sebagai saka (pesaka) sepanjang hidup.Saya menyanjung beliau.
Saya ,pada pilihan raya umum ke 13, kawasan Dewan Rakyat ) Padang Rengas, gtukarkan kepada calon wanita. Dan kawasan Dewan Rakyat, tukarkan kepada lelaki dan pilih anak Kuala Kangsar.
Hanya sekali, anak Kuala Kangsar memegang wakil rakyat (kawasan Parlimen Kuala Kangsar, iaitu Toh Haji Abdul bin Abdul Rauf dan semudiannya, semua orang luar.
Ramai kalangan ahli - ahli UMNO di Kuala Kangsar, tertanya - tanya; apakanpucuk pimpinan UMN - BN, menganggap tidak ada ahli UMNO Rakyat.

No comments: