Monday, April 23, 2012


Berita ini dalak 'Sinar Harian',pada hari ini.

POLITIK

Sesiapa yang mendalami sejarah perjuangan bangsa Melayu menuntut kemerdekaan negara ini, tentu masih ingat dalam minda, bahawa pada masa Ishak Haji Muhammad dan Dr Burhanuddin dari PKMM, Ustaz Abu Bakar Al Baqir dri Hizbul Muslimin dan Dato ' Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman Putra berjuang mrenungtut kemerdekan, ramai orang golonga  ketuanan Melayu, para pegawai Melayu yang mendapat didikan institusi pengajian tinggi barat, para pro penjajah, orang - orang Cina dan India yang tinggal di Tanah Melayu, melaung suara serak parau ke langit zaman dan menulis dalam suara khabar di Tanah Melayu dan negara - negara luar, bahawa, jika Tanah Melayu merdeka dan diperintah oleh orng - orang dari parti - parti politik tersebut, dan utamanya UMNO, maka, semua rakyat di Tanah Melayu mati kebuluran, orang Melayu jadi papa kedana dan sebagainya.
Setelah Tanah Melayu mencapai kemerdekaan, UMNO - BN memerintah hingga pada masa ini, tidak ada seorang pun dari rakaya tnegara ini kebuluran kerana gtidak dapat makan, tetapi ramai yang mati kerana lebih atau banyak makan.
Begitu juga, pada hari ini, kalangan dari parti - parti politiik menentang PKR, DAP dan PAS mengulangi suara lama dengan tujuan untuk semua rakyat negara ini tidak dapat berfikir dengan bebas, iaitu jumud dan ikut secara jongos.
Sebenarnya, tidak ada parti politik yang berjuang untuk memerintah, bertujuan mempapa kedanakan negara dan rakyat.Semua parti politik adaorang bijak sana.Kalau mereka memrintah, Raja - Raja Melayu dan para pegawai dan kaki tangan tentap ada. Tidak masuk akal negara akan bankrap dan sebagainya.
Sepatuitnya, sesiapa sahaja individu dari parti - parti politik di negara ini, tidaklah berfkiran sesempit yang ada.
Saya tidak terfikiir, pemimpin seperti Dato' Sri Anwar Ibrahim dan sebilangan manusia dalama parti - parti pembangkang, sejahil, seperti yang dianggapkan

No comments: