Wednesday, April 18, 2012





BERITA YANG TIDAK DISIARKAN MEDIA

1 - P. Ramlee berkahwin dengan janda kepada al marhum Sultan Yusuf Izzuddin shah Perak, Nurizan. Perkahwinan mereka, setelah bercerai dengan Sultan Yussuf.
Beberapa orang mencari P.Ramlee hingga ke Singapura. Megat Ramlee, rakan P.Ramlee di Kota Lama Kanan, lari ke singapura dan bekerja sebagai wartawan foto syarikat Utusan Melayu di sana. Hendak pulang takut kena belasah.

2 - Sultan Perak, al marhum Sultan Idris Shah telah berhahwin dengan janda Sultan Selangor, al marhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.
Setiap kali diadakan sidang Majlis Raja - Raja Melayu, mereka tidak bercakap.

3 - Pada tahun 1960 - an - 1970 - an, Orang - orang UMNO dan MCA di Negeri Perak, pada siang hari, macam ' bermusuhan' dengan orang - orang PPP dan DAP, terutama orang - orang MCA, pada waktu malam, orang - orang MCA, PPP dan DAP berkawan baik danmakan brsama dalam restoran mewah dan restoran biasa.
Orang - orang tersebut berniaga bersama dalam syarikat - syarikat mereka. Pihak MCA mendapat tanah, maka pihak PPP dan DAP dapat sama. Orang Melayu gigit jari, sendiri, jari hantu sdan jari telunjuk.

No comments: