Friday, April 13, 2012






BERITA DALAM 'SINAR HARIAN', PADA HARI INI

MENTERI BESAR TERENGGANU;  PAS AMAL AJARAN SESAT ISLAM

Saya fikira, tak usahlah bersuampah. Carilah jalan penyelesaian sebagai umat Islam yang kukuh iman kepada Allah.Orang - orang PAS  Terengganu, Islam. Menteri Besar Terengganu, orang Islam.
Dalam perkara ini, saya anggap Menteri Besar Terengganu,Datuk Seri Ahmad Said , yang berkedudukan tinggi dan dihormati orang ramai itu, ada sedikit takbur, jahil tentang PAS dan tidak faham akan Perlemabagaan Negara. Memanglah orang sebagini sering bercakap mengkut suka hati dalam kekeusaan di tangan.
Saya faham, mana organisasi Islam yang berpegang kepada Quran, Hadis dan Jamaah tidak sesat dan tidak mengamalkan ajaran sesat.
1 - Ajaran sesat, ialah ajaran yang menyengutukan Allah,tidak beriman kepada para malaikat, tidak beriman kepada Kitab - Kita Allah , di antaranya Quran. Maka, sesiapa yang tidcak mehu mengikut dan mengamalkan mana - mana hukum Allah, di antaranya 'hukium Hudud', adalah orang mengamalakan ajaran sesat.
2 - PAS bukan parti ajaran sesat. Perlemabagaan Malaysia perakukan PAS, melalui Pendaftar Pertubuhan  di negara ini.
Kaolau menuduh PAS parti ajaran sesat, ertinya Menteri Besar Teregganu,Ahmad Said, sesat juga dalam memahami prlembagaan dan undang. Bagi saya, beliau seperti merendah - rendahkan Pendaftaran Pertubuhan dan menghina Sulotan Terengganu dan Yang Dipertuan Agong sebagai Ketua Agama Islam, membiarkan ajaran sesat oleh PAS.
Saya berhara,sama ada Ahmad Said dan siapa sahaja dari umat Islam, janganlah lancang mulut menuduh orang itu dan orang ini melakukan amalan sesat.
Jika Mahkamah Syariah ada kuasa menerima aduan sivil, maka, PAS boleh menyaman Menteri Besar Terengganu, iaitu sama malu dan menghina Sultan Terengganu, kerana membiarkan ajaran sesat di negeri tersebut.

No comments: