Saturday, April 28, 2012


Berita dalam 'Sinar Harian', pada hari ini.

MUSTAPA MOHAMED DAN NIK AZIZ


Tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengarahkan ahli parti itu menyertai perhimpunan Bersih 3.0 disifatkan cuba menggalakkan pemberontakan rakyat.

Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, Nik Abdul Aziz sewajarnya memberi nasihat yang baik dan bukannya menyokong tindakan yang mampu menggugat keharmonian negara.

Katanya, kerajaan menyediakan ruang yang luas bagi mendengar sebarang bantahan atau pendapat rakyat.

-------------------------------------------
Saya tidak nampak dan tidak fikir, bahawa seruan Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul am PAS, Dato' Nik Abdul Aziz cuba menggalakkan pemberontaka atau menghasut orang ramai.Bersih bukanlah bertujuan memberuntak atau menjatuhkan kerajaan Malaysia di bawah Yang Dipoertuan Agong, tetapi, hanya mahu membersihkan keadaan ayang buruk dalam kerajaan pimpinan UMNO dan BN.
Saya, fikira yang boleh dikatakan menghasut rakyat, ialah seruan oleh beberapa orang utama dalam UMNO dan BN, supaya rakyat tidak mengunjdi calon- calon parti - pearti pembangkang dalam pilihan raya umum ke - 13.
Pilihan raya dihalallan oleh perlembagaan dan parti - parti pembangkan pun begiu juga. Menghasut orang ramai supaya tidak mengundi calon pembangkan adalah salah di segi perlembagaan dan undang - undang.
Dato' Mustapa boleh mencari publisiti dalam dunia moden ini, tetapi, janganlah hingga menjadiukan rakyatn keliru.

No comments: