Saturday, April 7, 2012





BERITA YANG TIDAK DISIARKAN MEDIA

JANGAN JADI BERITA

1 - Bekas Ketua Pemuda UMNO Malaya, Sardon bin Haji zubir yang pada tahun belum merdeka menentang MCA dan MIC menyertai UMNO untuk menuntut kemerdekaan.Dalam ucapannya di Butterworth, kalau UMNO bekerjasama dengan langsat masak, laut Pulau Pinang akan jadi darah, setelah dia memegang jawatan menteri, iaitu setelah negara mencapai kemerdekaan, saya bertanya kepadanya dan ulangan ucapannya, katany: Oooo, sekarang dah berubah, kena ikut, kalau tak ikut, ketepi longkanglah I. Jangan jdikan berita off the record ..."
Perdana Menteri Makaysia, Tun Abdul Razak meninggal dunia di sebuah kelinik perubatan di London kerana sakit leukaemie - lokamia, pada 14 Januari 1976.
Apabila jenazahnya sampai dikediamnya, di Kuala Lumpur,seorang bekas sarjan Askar Melayu, Tok Enot, Kahar Alam, dari Bota Kanan, Perak (dia telah menolong Tun Razak dari kena tembak atas bot di Sungai Pahang, iaitu pada masa Tun memegang jawatan Setiausaha Kerajaan Pahang) telah berunding dengan Sultan Pahang (ayahanda sultan sekarang), telah membuka peti keranda. Meeka mendapati mayat Tun Razak disalut lilin dan dua tangan tidak mendakap tubuh, tetapi berkeadan orang terkejut.
Ramai yang percaya - tetapi tidak ada bukti -, Tun Razak meninggal dunia kerana disuntik oleh musuhnya yang marahkan dia membela ekonomi orang Melayu*.
Sebuah keranda baru dibuat segera oleh tukang mahir di Kampung Melayu Subang, harga lebih $3,000.
* Kemungkinan Tun Razak dilakukan seperti yan gdilakukan ke atas Michal Jackson.

2 - Menteri Besar Perak, Dato Sri Haji Kamaruddin bin Haji Mat Isa, marahakan Tan Sri Ghazali Jawi, kerana beliau diberitahuoleh Ghazali "Mike kena beghenti Menteri Besar, saya akan jadi Menteri Besar leps pilihan raya ini.".

No comments: