Tuesday, April 10, 2012


BERITA DALAM 'SINAR HARIAN', PADA HARI INI


NAJIB: KEPERCAYAAN RAKYAT

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kepercayaan dan sokongan masyarakat Cina kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) semakin meningkat sejak beliau mengambil alih pentadbiran negara.

Perdana Menteri berkata, melalui pelbagai persemukaan yang dilakukannya sejak tiga tahun lepas, trend sokongan kaum tersebut itu semakin meningkat dan menggalakkan walaupun peratusannya lebih rendah berbanding masyarakat lain.

-----------------------
Saya setuju akan kata - kata dalam ucapan PM Mohd. Najib Tun Abdul Razak. Memangpun semua rakyat menyokong kerajaan, kerana semua rakyat Malaysia ini setia kepada kerajaan. Yang mereka tidak sokong UMNO dan BN. Tetapi, kalau Najib brjaya memulihkan keadaan UMNO dan BN, adakan perubahan dan adil kepada semua rakyat, semua rakyat akan terus menyokong kerajaan dan UMNO - BN.
Saya harap, pada masa akan datang, PM dan UMNO adakan syarat, kalau memilih calon untuk jadi wakil rakyat, sama ada untgukkawasan Dewan Rakyat, mahupun untuk  kawasan Dewan Negeri, hati - hati memilih. Saya fikir orang begini elakkan:
1 - Ahli prniagaan dan ekonomo.
3 - Wanita yang  kemar memakai barang kemas, macam Mami Tanjung.
4 - Yang meminta dipilih jadi calon dan wakil rakyat (Hal begini, Nabi MUhammad s.a.w. tidak suka
     dan tegah).
5 - Janda dan gadis.
6 - Lelaki yang beristeri lebih dari satu.
7 - Lelaki suka karoke, suka guna kereta mewa, kaki minum arah dan suka menari di kelab malam.
8 - Lelaki dan perempuan yang gemar meminjam wang dari bank atau lain.
9 - Lelaki yang befoya - foya dan ada ragam perangai menghampu ketua.
10 - Lelaki perempuan sombong, tidak beramanah dan tidak berakhlak mulia atau budi pekerti mulia.

Jika Najib dapat menerima dan memerhati 10 perkara ini, saya yakin UMNO akan datang akan disanjong oleh sebilangan besar orang Melayu dan individu - individu dalam golonga muda.

No comments: