Wednesday, April 25, 2012



Berita dalam 'sinar Harian', pada hari ini.


            AHLI PARLIMEN NUR IZZAH


Dalam mana - mana negara maju, semua rakyatnya berpelajaran mengenag dan tinggi, bijaksana, wakail - wakil rakyat - Ahli Dewan Rakyat atau Perlimen, Dewan Sanat, ahli Dewan Undangan Negeri tidak 'mesti' membantu rakyat angkut tiang, angkat rumah buruk, melawah pari atau longkangt najis, tali air sawah dan berbagai jenis seperti kuli sekupang.
Maka, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar , lebih baik dia bertanding di kawasan yang dia menjadi wakil sekarang ini, kerana sebilangan besar pengundi amat faham akan petahuannya, politiknya, kerja baik dan ikhlasanya dan kewibawaan.
Di negara kita ini, krana lebih ramai rakyat yang berpelajaran rendah dan tgidak faham politik, tetapi berpolitik, maka, wakail - wakil rakyat berkedaan menjadi 'babu moden'; nbantu orang ramai angkat tiang rumah, melawat kumbahan najhi, lihat rumah retak  atau bocor dan kadang - kasang saya ketawa sendirian.
Wakail rakyat adalah orang yang membawa apa - apa fikiran, kehendak dan harapan rakyat ke Parlimen dan Dewan Undangan negeri. Dalam dwewan - dewan itu mereka bercakap seperti orang bijak. Pada mawaktu malam banyak membuat home work, melakukan penyeklidikan dalam kawasan mereka dan menolak dari amalan palsu, iaitu 'menyapu sampah ke bawah permaidani'.
Setahu saya puteri Datuk Seri Anwar Ibrahim ini, tidak berniaga kayu balak, tidak berniaga lembu dan tidak berniaga kosmetik, maka, usaha dan perjuangannya sesuai dengan seorang yang berjuang kerana negara, tanah air dan bangsa Malaysia.
Saya tidak terbayang, orang lain dari parti lain akan dapat mencapai kemenangan dalam kawasan tersebut, kerana kawasan itu lebih ramai orang bijak pandai daripada orang yang berpelajaran sekolah rendah dan buta huruf.
Berjuanglah, insya Allah, Allah menolong orang yang jujur dan berjuang keraNya.

No comments: