Wednesday, March 24, 2010

QURAN, HADIS DAN LAIN

QURAN

Katakan (Muhammad s.a.w.) : Sesungguhnya, saya tetap berada atas kebenaran dan berdasarkan) bukti yang nyata (Quran) dari Penguasa (Allah) saya; seangkan akalian mendustakannya. Tidak ada pada saya sesuatu yang kalian minta disegerakan (azab atau seksa); hanya Allah jua yang menentapkan hokum; Ia menerangkan kebenaran, dan Dia juga sebaik – baik member keputusan (pengadilan). – Al An’aam:57



HADIS

HAIWAN

Nabi Muhammad s.a.w. melarang: Jangan kalian jadikan makhluk yang bernyawa (haiwan – haiwan) sebagai sasaran untuk memanah ataunmenembak.

– Perawi: Imam Muslim


PETUA

PEMIMPIN

Apabila seseorang pemimpin berucap di khalayak, perhatikan wajahnya, dua matanya dan suaranya, kerana kadang – kadang mereka bercakap lebih banyak bohong atau puara – pura (untuk sedapkan hati yang mendengar) dari yang benar.



TAHUKAH?

YAHUDI

Umat Islam – Melayu - , diseluruh Negara ini menentang dan mengutuk Yahudi atau Bani Israel, tetapi kerajaan kita seperti ada pura – pura (sokong atau tidak), kerana di negara kita ini terlalu banyak pengaruh dan hasil usaha orang – orang Yahudi atau Bani Israel, di antara, bank, gedung pakaian pakaian dan lain di beberapa pasaraya, kenderaan, rokok, arak, face book, kelab – kelab ekslusif, filem dan banyak lagi.

No comments: