Wednesday, May 16, 2012



Negara Malaysia menggunakan agama Islam sebagai agama rasmi. Jika dikaji erti rasmi, maka segala amalan, jurusan, pendirian.sosial, ekonomi dan politik boleh dilaksanakan mengikut saya Islam, iaitu  dibawah Quran dan Hadis.Negara Islam. Manakala telah menjadi Negara Islam, maka, segala hukum dalam Quran termasuk 'hukum hudud', mesti dilaksanakan.
Rakyat Malaysia dari keturunan bangsa lain, Cina dan Indis serta lain, tidak boleh pertikaikan masalah ini.Jika mereka pertikaikan bererti mereka tgidak puas hati dengan Islam. Tidak puas hati dengan Islam apatah lagi menentang hukum - hukum dalam Islam, maka, perkara itu boleh menimbulkan perpecahan antara rakyat negara ini.
Menentang hukum dalam Islam, adalah sama dengan menentang raja Melayu, keraja raja Melayu ketua agama Islam di negara ini dan di negeri - negeri dalam Malaysia.
Maka, orang - orang bukan Islam rakyat  negara ini eloklah berfikir banyak kali; adakah mereka suka orang Melayu murkakan mereka atau akan menimbulkan perpecahan dari rasa kebencian terhasap hukum -hukum dalam Islam dan memungkinkan orang Melayu membenci mereka.
Jiaka timbul orang Melayu membenci mereka, saya amat khuatir sesuatu akan berlaku.
Maka, saya berharap para pemimpin bukan Islam di negara ini, tidak membuka mulut menentang hukum - hukum dalam Islam.
Percaya, selagi hukum - hukum Islam tidak dilaksanakan di mnegara ini, sapai ke akhir hayat negara inipun kita tidak dapat mencapai perpaduan dan keamanan.

No comments: