Tuesday, May 15, 2012


MAKSUD DARI AL QURAN DAN AL HADIS


Maka Allah perkenankan doa mereka (orang - orang yang beriman) (firman Allah): Sesungguhnya Aku tidak sia - siakan amal kebajikan orang - orang yang beriman dari kalangan kalian, sama ada lelaki mahupun perempuan, - kerana sesetengah dari kalian (adalah keturunan) dari sesetengan yang lain; maka, orang - orang yang berhijrah (kerana mneyelamatkan agama Islam), dan mereka yang diusir keluar dari tempat tinggal masing - masing, dan jga yang disakiti (dengan berbagai perbuatan) keran menjalankan agama Aku dan yang berperang (untuk mempertahankan agama Islam , dan yang terbunuh (gugur syahis dalam perang pada jalan Allah), sesungguhnya akan (Aku) hapuskan kesalahan - kesalahan mereka, dan sesungguhnya Aku akan masukan mereka  ke dalam syurga yang mnengalair di bawahnya beberapa batang sungai, sebagai pahala dari sisi Allah. Dan di sisi Allah jua pahala yang sebaik - baiknya.
Jangan sekali - kali engkau (Muhammad s.a.w.) terpedaya oleh gerakan orang - orang yang kafir di dalam negeri *(yang membawa keuntungan kepada mereka).
(Sesungguhnya), itu adsalah kesenangan yang sedikit juga (akhirnya akan lenyap), kemudian tempat kembali mereka, ialah neraka jahannam; dan itulah seburuk - buruk tempat tinggal). - Ali Imran:a95,196,197.

* Setiap orang Islam lagi mukmin dan mukminat yang berjuang pada jalan Allah, seperti dalam organisasi Islam atau seperti PAS, jangan terpedaya atau takut dengan ugutan, pujukan dan tawaran dari oarang - orang yang berjuang di atas lansadan nasional atau asobiyah, kerana mereka berjuang di bawa terlunjuk kapitalis dan menentang beberapa hukum Allah dalam Quran. Berjuanglah pada jalan Allah, kerana berjuang pada jalan allah,; janji Allah adalah syurga.
Mursyidul 'am PAS, Dato' Nik Aziz trelahmengeluarkan penapat, bahawa mreka yang mengudi PAS, akan masuk syurga, adalah benar, kerana beliau berdasar kepada firman Allah, 'berjuang paa jalan Allah". Menegakkan Negara Islam, adalah, pada jalan Allah.
Beliau telah dtentang dan diperlekehkan oleh para ulama 'kuda lomba".


                             TIDAK MENGAKU ANAK

Rasu Allah, Muhammad s.a.w. memaklumkan dengan keras:
Mana - mana lelaki - suami - yang enggan mengaku seseorang anak itu anaknya, pada hal dia melihat kepdanya (dia mengetahui anak itu adalah anaknya sendiri), nescaya Allah berpaling daripadanya dan menghinanya di hadapan manusi generasai awal hingga manusia generasi terakhir (pada hari akhirat). 
- Perawi: Ibnu Habban.

No comments: