Friday, May 18, 2012


Berita dalam 'Sinar Harian', pada hari ini.

ANUAR MUSA

TIMBALAN Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa, yang digantung dua setengah tahun dan semalam diberi amaran oleh badan itu, mempersoalkan 'tindakan terbaru' dikenakan ke atas beliau.
"Di mana salahnya?" soal Annuar dalam reaksinya dipetik dari laman sosial Facebooknya.
Annuar yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) membidas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufik Abdul Razak yang memberi amaran keras kepada beliau agar tidak melibatkan diri dalam sebarang aktiviti bola sepak.
----------------------------

Kalau tidak ada apa - apa yang menyalahi undang - undang atau Peraturan Bola Sepak Malaysia (FAM), saya amat sedih atas apa yang menimpa bekas menteri Kerajaan Malaysia, Tan Sri Anuar Musa, tetapi, kerana ada fakta yang beliau melanggar peraturan, maka, saya harap beliau bersaba dan merialissikan diri sendiri.
Beliu boleh mendarap, mengira dan menjumlahkan apa - apa salah silap yang beliau lakukan pada masa beliau memengang mjawatan menteri dulu - salam kepada individu yang lain dari parti beliau, salah kepa agama Islam dan lain. Jika ada kesalahan - kesalahan, walaupun satu atau dua, maka, itulah balasan Allah terhadap beliau, agar beliau sedar dan insaf.
Kita adalah manusia. Manusia tidak dapat elak dari melakukan kesalahan kecil atau besar. Allah Maha melihat kesalahan kita, walaupun sebesar zarah - debu atom -.
Saya kira, sesuatu yang menimpa Anuar Musa adalah satu ujian dari Allah, untuk menurunkannya dari atas hingga beliau berada di atas bumi keinsafan akan apa - apa yang beliau telah lakukan pada masa lalu.
Saya harap, Anuar Musa, tak usahlah melaungkan ke langint untuk menentukan kebenaran diri. Lebih baik beliau bershyukur kepada Allah dan memohon ampun kepada Allah serta memohon maaf kepada mana - mana individu yang beliau melakukan kesalahan - seperti tuduhan, cerca, caci dan lain.
Allah Maha Kuasa. Qarun yang kaya raya, dijadikan jatuh ke bawah dan ditelah bumi. Raja Namrud dimatikan dengan kadaan derita. Raja Perempuan Balgis, dijatuhkan dengan rasa ciantanya kepada Rasul Allah, Sulaiman alihis salam.

No comments: