Wednesday, April 1, 2009

ABDULLAH BADAWAI PERDANA MENTERI MALAYSIA



Abdullahh Badawi


Betul, saya memberi banyak ruang dan kebebasan untuk berbicara mengenai pelbaai isu tetapi saya terlalu membiarkannya, sepatutnya harus ada sedikit control supaya lebih bertanggungjawab.Bagaimanapun saya tidak menganggap apa yang saya lakukan satu kesilapan. Memang rakyat perlu aa kebebasan dan saya ingin mlihat mereka lebih bertangungjawab. Kalau sudah terlajak sedikit, itu yang menjuaadi susah. Saya maksudkan kseluruhan media termasuk internet.

Nampaknya sangat keghaairahan mensensaikan yang bukan fakta dan buruknya apabila fakta itu diperolehi, ia diketepikan atau kurang diberi perhatian. Ini kerana keghairahan untuk mensasikan isu itu lebih kuat.

Ada desas desu dalam UMNO menyatakan kebebasan berlaku kerana salah saya.UMNO mesti menerima hakikat tentang banyak prubahan yang sedang berlaku sekaerang.

Dari segi krtikan, mereka mempunyai hak untuk memberi panangan.

Kadang - kaang apa yang dikatakan oleh mereka tidak betul dari segi fakta.

Perkiara yang paling mencabar sekali ialah membei perubahan kepada sikap dan minda, itu yang saya cuba lakukan.

Kita booeh soal reform,tetapi kepala dan hati tidak reform lagi dan sikap pun tidak anu menerima reform, rwform apa yang anda hendak lakukan. Inilah yang paling mencabar saya.

Dari segi kekecewaan, tidak ada apa - apa yang benar - benar mengecewakan. Sebagai orang Islam, kita harus bersedia untukmenghadapi apa sahaja, sama ada menguru8s kejayaan atau menangani cabaran. Semuanya dari dari Allah.

Saya telah melakukan apa yang saya fikirkan akan membawa kebaikan kepada rakyat dan negara.” (Temubual bersama para wartawan Mingguan Malaysia pada 21 Mac 2009).







No comments: