Monday, November 3, 2008

BERITA

PEREMPUAN SELAK BETIS

Kuala Lumpur - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan semua Jabatan Agama Islam di semua negeri di seluruh negara ini diminta memberi kursus kepada wanita - wanita Islam yang bekerja di pejabat - pejabat kerajaan mengenai menutup aurat, supaya mereka tidak lagi tutup atas selak betis.
Para penulis Islam dan pendakwa bebas menyalahkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dsan semua jabatan agama Islam di seluruh negeri yang seolah - olah tidak mengambil berat terhadap wanita-wanita Islam yang tidak faham hukum Islam tentang menutup aurat.
Seorang dari penulis - penulis Islam yang menyebutkan namanya Muhammad Taufiq menyatakan kesalnya, kerana terdapat wanita - wanita Islam yang bekerja di pejabat - pejabat kerajaan mengamalkan tutup aurat menampakkan mereka jahil akan hukum Islam.
"Setengah - setengah wanita nampak taat menutup aurat, tetapi tidak faham hukuk, sebab itu terdapat wanita yang kepada berbungkus dalam selendang tetapi betis hampir paha terselak," katanya.
"Mereka memakai kain belah bawah, pakaian itu menampakkan mreka jahil akan hukum Islam.
"Ramai perempuan tutup kepala, tetapi dada atidak tutup dengan selendan, dua lengan terdedah, ada pula tutup kepala tetapi leher terdedah, itu pun menampakkan jahil juga," kata pendakwah bebas, Muhammad bin Muhamad Nawawi.
"Patut JAKIM dan semua Jabatan Agama Islam memberi kursus kepada mereka, supaya tidak menhampakkan perempuan-permpuan itu taat kepada perintah Allah, tetapi jahil akan hukum dan mengamalkannya," katanya.
"Bagi saya, perempuan yang mendedah aurat kepada orang - orang lelaki, sama seperti berzina dengan mereka,"tambahnya.
Sementara itu, penulis - penulis Islam itu menyatakan kesal mereka, kerana Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam menutup terhadap hotel - hotel terkemuka yang sering dikunjungi oleh menteri-menteri dalam bandaran Kuala Lumpur memakasa gadis-gadis Melayu mendedah aur , iaitu makai kain belkah hingga nampak paha dan betis.

No comments: