Friday, April 2, 2010

PERISTIWA DAN KITA


CATATAN



Mokhtar Petah

--------------------- ---kita fikir bersama ------------------------------------------------

WANITA

Ramai individu dari kaum wanita Islam yang tidak sarat dengan pengetahuan agama Islam - petunjuk dari Quran dan Sunnah, mahu menjadi penguasa yang maha kuasa ke atas kaum lelaki.
Mereka sedang mencari jalan pintas, bagaimana wanita dapat menduduki kerusi perdana menteri atau sekurang - kurangnya dapat mempengaruhi perdana menteri agar mnengikut telunjuk mereka.
Mereka mahu mengiku jejak Emilda Marcos, Filipina, yang telah menguasai suamnya, Presiden Marcos. .

BANGSA MELAYU DAN ISLAM

Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Abdullah Ahmad Badawi, dalam ucapanhnya di Seminar 'Kebangkitan Gerakan Islah Di alam Melayu, di Dewan Besar, bangunan Institut Kefahaman Islam baru - baru ini, telah berkata: "Bangsa Melayu tidak akan menjadi kuat, jika mereka tidak bersatu dan membelakangkan agama Islam.



Abdullah dan Mokhtar Petah

Beliau menyeru semua orang Melayu agar bersatu dan menerima Islam sebagai peraturan hidup rumah tangga dan negara.

PILIHAN RAYA ULU SELANGOR

Sebilangan besar orang Melayu yang celik politik, menaruh keyakinan, bahawa dalam pilihan raya kecil kawasan Dewan Rakayat (Ulu Selangor), calon dari Pakatan Rakyat - sama ada dari PAS mahpun Parti Keadilan Rakyat akan mendapat kemenangan.

RASUAH

Amalan rasuah di kalangan para pega2wai kerajaan yang mengendalikan tender dan urus niaga dengan para pembekal telah beransur kurang tetapi masih menyukarkan para pemborong Bumiputera, demikian beberapa pemborong Bumiputera memberitahu.

YAHUDI

Falsafah dan ajaran untuk satu satu bangsa, terutama Yahudi dan para penyokongnya menguasai sesebuah negara dan menghapuskan bangsa asal atau Bumputera di negara tersebut dengan mengadakan gagasan atau dasar seperti 'Satu Yahudi'.
Negara pertama, bangsa asal atau Bumputera terhapus taraf mereka, ialah Negero di Amnerika Syarikat.Gagasan Yahudi menjadikan negara itu hanya satu bangsa - di satukan bangsa asal atau Bumniputera dengan para pendatang dari berbagai bangsa.
Negara kedua, ialah Australia. Bangsa asal atau Bumiputera terhapus dan hanya terkenal sebagtai kaumn asli sahaja.

UMNO KECUNDANG

Para cendekiawan dan penganalis politik berpendapat, bahawa krisis di kalangan Parti Keadilan Rakyat hingga beberapa orang ahli Dewasn Rakyat melompat kekuar, tidak merugikan parti tersebut, tetapi, jika tidak berhati - hati, UMNO akan mecundang dalam pilihan raya umum ke 13 nanti.
Alasa mereka, perbuatan melompat oleh para ahli Parti Keadilan Rakyat itu, ibarat monyet - monyet mamakan buah - buahan dalam dusun pada siang hari. Manakalan pada waktu malam haiwan bernama kera duku keluar memakan buah - buahan itu. Para pemilik dusun marahkan monyet - monyetr, tetapi nereka tidak tahu kera dukum yang lebuh dahsyat dari monyet.

PERGI KE MAKAH

Seorang lelaki Melayu yang baru pulang dari melakukan ibadat Umah dan Ziarah di Makah dan Madinah, memberitahu, bahawa dia melakukan ibadat tersebut, semata - mata memohon kepada Allah agar pihak kerajaan meuluskian projek yang dia telah minta, menelan biaya lebih RM300 juta.

No comments: