Tuesday, April 6, 2010

PERISTIWA DAN KITA


CATATAN



-------------------------------------Mokhtar Petah


PAS

PAS merayu Majlis Raja-raja Malaysia dirayu untuk campur tangan dalam pembabitan syarikat perunding antarabangsa APCO Worldwide (APCO) dalam pentadbiran negara kerana ia disifatkan mengajak orang luar ceroboh negara.

RENGGANG

Kalangan peringkat atasa UMNO menafiakan desas desu s orang ramai 'kononnya', Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin 'renggang' dengan Perdana Menteri, Dato' Sri Najib tun Razak kerana beberapa isu yang mereka fikir tidak sama - sama.

DR ZAMBRY

Menteri Besar Perak, Dato' Dr Zambry Abdul Kadir, dinasihatkan lebih menumpukan pada kerja dan kewajipan untuk rakyat, daripada bersuara langtang menentang parti - parti pembangkang.

Seorang tokoh vetreran UMNO Negeri Perak memberitahu, sepanjang Dr Zambry menjawat jawatan Menteri Besar, beliau lebih banyak bercakap dan melaung memperlecehkan parti - parti pembangkang, sedangkan tindakan beliau itu akan menjadikan UMNO dan Barisan Nasional kehilangan semua kerusi dalam pilihan raya umum ke 13.

MB PAHANG

Beberapa orang rakyat Negeri Pahang bersungut; mengapa Menteri Besar Pahang, Dato' Seri Adanan Yaakob, kini, berdiam diri, seolah - olah ada kuasa teratas menguci mnulutnya.

YANG DIPERTUA YADIM

Seorang aktivis masyarakat, Dato' Aziz Jamaluddin telah menduduki kerusi Yang Dipertuan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia - YADIM - menggantikan tempat Dato' Nakae bin Haji Ahmad.

Diharapakkan Aziz Jamaluddin dapat kawal perbelanjaan YADIM pada masa mendatang ini.

GUNA NAMA ALLAH

Nama Allah boleh digunakan oleh orang - orang Kristian dan Yahudi pada zaman silam yang beriman kepada Alalah dan kitab - kita Allah, Taurat, Zabur dan Injil dan mereka tidak meminda kandungan kitab - kita tersebut.

Bagi orang - orang Yahudi dan Keritian yang beriman, bahawa 'Uzir anak Allah (bagi Yahudi)' dan 'Al Masih (Isa) anak Allah' bagi Kristian, maka, mereka tidak boleh menggunakana nama Allah, kerana mereka telah mensyirikkan Allah dan mereka


No comments: