Sunday, April 11, 2010

PERISTIWA DAN KITA

CATATAN



mokhtar petah

----------kita sama - sama fikir ............

TUMBANGKAN BN
Kerjasama erat ketiga-tiga parti Pakatan Rakyat iaitu PAS, PKR dan DAP Selangor memungkinkan mumbangkan Barisan Nasional dan memastikan Parlimen Hulu Selangor kekal milik Pakatan Rakyat.

TIDAK TOLAK
ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Hassan tidak menolak kemungkinan penglibatan firma perunding APCO Worldwide mempromosikan 1 Malaysia mempunyai agenda tersembunyi khususnya mengekang kebangkitan umat Islam.

POLIS TERLIBAT
Bahagian Tatatertib Bukit Aman menahan tujuh anggota polis pelbagai pangkat yang disyaki terbabit dalam kegiatan penyalahgunaan dadah, pemerasan dan salah guna kuasa dalam operasi khas di beberapa daerah di negeri ini, Rabu lalu.

SANGKAL
Kementerian Pertahanan menyangkal dakwaan Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia di Gong Kedak, mengalami masalah sehingga tidak dapat digunakan untuk penempatan pesawat pejuang Sukhoi.

ENGGANG KAHWI REMAJA
Ramai gadis lepasa beberapa universiti di wilayah Persekutuan dan Selangor enggan berkahwin dengan remaja dan lebih suka berkahwin dengan lelaki tua, kerana kebanyakan remaja lembut dan mati pucuk.
Seorang gadis memberitahu, seorang rakannya terpaksa putus tutang, kerana tunangnya lembut dan lemah tenaga batin.
menjawab pertanyaa, di antara sebab - sebab, padsa masa kecil mereka dipakaikan cawat ketat, merancap dan kerana memakan makanan segera, seperti ayam goreng.

UBAT PULIH TENAGA
Ubi cekur ditumbuk dan merapo airnya, diu campour dengan air rebusan patawali (seruntun) dan campour sesudu kecil madu lebah asli, amat baik untuk memulihkan tenaga batin.

WANITA GEMUK
Seorang tukang urut lelaki di hulu Klang menasihatkan par lemaja dan lelaki kursus agat tidak milih wanita gemuk untuk dijadikan isteri, kerana pasangan yang tidak sama itu akan menyukarkan mendapat anak.

No comments: