Thursday, April 22, 2010

PERISTIWA DAN KITA

Mokhtar Petah



---- kita sama - sama fikir ----


ULAMA TAKBUR

Seorang bekas hakim mahkamah tinggi berkata, bahawa pada zaman silam terkenal kebanyakan orang kaya sombong dan bakhil seperti dalam filem lakonan P.Ramlee, pada masa sekarang, kebanyakan orang kaya tidak sombong dan sentiasa menderma, tetapi kebanyakan orang alim sombong dan ria.

NIK AZIZ DI HULU SELANGOR

Pilihan raya Hulu Selangor akan lebih menarik apabila Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (TGNA) dijadualkan turun ke medan esok sekembalinya dari Mekah.

Kedatangan TGNA adalah kemuncak kesungguhan jentera PAS membantu calon PKR yang mewakili Pakatan Rakyat. Maklumat diterima, jentera Pilihanraya PAS telah dikerahkan berlipat kali ganda berikutan serangan membabi buta BN dengan bantuan jentera kerajaan.

MAKANAN SEGERA


S.M. Mohamaed Idris

Senang didapati, mudah disediakan pada bila-bila masa dan harga murah antara faktor mi segera menjadi pilihan khususnya pelajar apabila lapar di waktu malam ketika mengulang kaji pelajaran.

Bagaimanapun, masih ramai yang tidak menyedari makanan segera ini boleh memudaratkan kesihatan dan kajian mendapati ia boleh menyebabkan penggemarnya mendapat pelbagai penyakit kronik seperti serangan jantung, strok, kerosakan buah pinggang dan kanser.

Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S M Mohamed Idris berkata, kajian CAP ke atas 10 sampel mi segera mendapati tiga daripadanya mengandungi natrium melebihi 1,000 miligram sedangkan saranan untuk orang dewasa dan kanak-kanak berusia empat tahun adalah 2,400 miligram sehari.(Sinar Harian)

KERANA ARAK

Kartika Sari Dewi, wanita dari Ipoh, yang didapati bersalah oleh Mahkamah Syariah Kuantan,telah tiga minggu menjalani hukuman khidmat masyarakat di Rumah Kanak-Kanak Tengku Ampuan Fatimah (RKTAF) di sini.


Kartika sedang masuk ke kereta untuk pulang ke rumah bapanya.

KARTIKA Sari Dewi Shukarno meninggalkan Rumah Kanak-kanak Tengku Ampuan Fatimah tempat dia menjalani hukuman khidmat sosial atas kesalahan meminum arak, di Kuantan, Pahang, 22 April. Kartika awalnya dikenakan hukuman sebat atas ke

Dia memakai baju jubah berwarna coklat dilihat keluar dari RKTAF dengan menaiki sebuah kereta Proton Perdana V6 kira-kira pukul 6.20 petang, kembali ke rumah bapanya di sungai Siput, Perak.

Difahamkan Kartika Sari Dewi tamat menjalani hukuman tersebut kira-kira pukul 5 petang.

PUTERI UMNO

Anggota -m anggota Puteri UMNO paling sibuk membantu kempen pilihan raya kecil kawasan Dewan Rakyat, Hulu Selangor. Mereka menjalankan kerja - kerja mengatu kempen, menyertai lawatan para menteri dan orang - orang kenamaan UMNO yang berkempen di sana.

No comments: