Tuesday, January 27, 2009

QURAN

KASIH SAYANG

Di antara keterangan - keterangan – kebesaran – Tuhan itu, diciptakan-Nya kalian dari tanah, kemudian itu, lihatlah, kalian telah menjadi manusia yan bertebaran.

Dan diantara keterangan – kebesaran – Tuhan itu, dicipta-Nya untuk kalian berpasangan (isteri) dari diri (jenis) kalian sendiri, supaya kalian diam bersama dengan dia, dan dijadikan-Nya cinta kasih di antara kalian, sesungguhnya dalam hal demikian itu menjadi keterangan bagi kaum yang berfikir - Ar Rom: 20, 21.

HOLY BIBLE

MY BONES

And the LORD God caused a deep sleep to fall upon Adam, and he slept; and he took one of his ribes, and closed up the flesh instead thereof;

And the rib, which the LORD God had taken from man, made he a woman, and brought her unto the man,

And Adam said. This is now bone of my bones, and flesh of my flesh; she shall be call Woman, because she was taken out of Man.

Therefore shall an man leave his father and his mother, and shall cleave unto his wife; and they shall be one flesh.

And they were both neked, the man dan his wife, and were not ashamed. – Genesie: 21 – 25.

HADIS

HADIAH

Rasul Allah Muhammad s.a.w. telah bersabda: Hadiah – hdian untuk para amail atau petugas (pegawai dan kaki tangan kerajaan atau pemerintah) itu bererti pengkhianatan.

- Perawi: Imam Ahmad

PETUA

BERKAT

Insya Allah, anda akan diberkati, jika pada waktu anda hendak keluar berjualan, memulakan pakai kasut sebelah kanan dan membaca bismillah.

No comments: