Friday, January 23, 2009

QURAN

BISIKAN

Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisikan mereka, kecuali bisikan menuruh (manusia) memberi sedekah, atau mengamalkan kebaikan (kebejikan dan kemanusiaan) atau mengadakan perdamaian di antara umat manusia (yang bergaduka atau berperang).Dan siapa siapa yang melakukan demaikian kerana mencari keredaan Allah, maka kemudian kelak Kami akan mengurniakan kepadanya pahala yang besar. An Nisa:114.

HADIS

GENERASI

Sebaik - baik kalian dari umat saya (umat Islam) adalah generari pada zaman saya, kemudian genarsi bereikutnya dan kemudian genarasi berikut (seterusnya) lagi.

Perawi: Imam Muslim, Imam Musliam

dan Imam Abu Daud.

PETUA

GADIS

Gadis yang berjauhan dengan kekasihnya dan menyangkakan kekasihnya tidak mencintainya lagi, tetapi kekasihnaya tetap mencintainya, maka tak usah banyak termenung,banayak melayan perayaana burtuk, banyak perasangka terhadap kekasih; paling baiknya bersabar, banyak sembahyang hajat ataua saunat minta tenang hati pada waktu malam, memabaca ayata-aayat Quran dan sentiasa ingatkan Allah.Dekatkan diri kepada Allah, adalah baik bagi gadis yang sedih.

No comments: