Thursday, December 4, 2008

TIMBALAN PRESIDEN UMNO

MUHYIDDIN YASSIN PALING SESUAI

Oleh: Mokhtar Petah


Menteri Pedagangan dan Industri Antarabangsa Malaysia, Tan Sri Muyiddin Yassin adalah tokoh yang paling sesuai dan layak memikul tanggungjawab sebagai Timbalan Presiden UMNO dan rakan seiring jalan dengan Preseiden parti tersebut, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Muhyiddin Yassin salah seorang dari tiga calon akan bertanding merebut jawatan nombor dua parti kebangsaan Melayu itu, dalam Perhimpunan Agung UMNO, pada Mac depan.
Jika beliau mendapat kemenangan ada kemungkinan besar beliau akan menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri Malaysia setelah berlaku peralihan kuasa antara Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan Najib Tun Razak pada bulan tersebut.

Dua orang calon lagi, ialah bekas Menteri Besar Selangor dan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Mohd. Taib dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam.
Selain dari memiliki pengetahuan akadamik dan agama Islam yang tinggi, Muhyiddin Yassin mempunyai pengalaman dalam perjuangan dan parti, dedikasi dan tegas dalam melaksanakan tanggungjawab.
Sepanjang lebuh raya perjuangannya, Muhyiddin mempunyai lebuh raya yang menarik dan mengatasi dua calon lain dia adalah boleh menjadi pembantu yang palingn baik kepada Najib tun Razak.
Para perwakilan dalam perhimpunan agung itu nanti, mungkin boleh melayakkan diri sebagai penyelamat UMNO dan boleh memilih mana intan dan mana kaca. Intan adah Muhyiddin Yassin.


1 comment:

Anonymous said...

Pak Mokhtar,

Saya menghargai pandangan Pak Mokhtar selama ini tetapi mengenai UMNO ini cukuplah, cukuplah.

Janganlah musuh Islam - perasuah, pengkhianat bangsa dan boneka-boneka ini dan lain-lain dijadikan pemimpin. Allah itu Maha Kaya. Kita mohonlah supaya pemimpin sebenar akan lahir menganggantikan badut-badut UMNO atau parti-parti politik selama ini.

Kita lupakanlah fahaman Yahudi yang menggalakkan parti politik dan demokrasi. Semua ini melahirkan kepala kapitalis, borjouis dan tersebarlah hipokrasi.