Monday, June 25, 2012


PENDAPAT SAYA

                        MASUK SYURGA

Saya tidak menolak bahkan menyokong pendapat Mursyidul 'am PAS, Dato' Nik Abdul Aziz, bahawa siapa yang mengundi calon PAS akan masuk Syurga.

Pendapat demikian bedasarkan pada beberapa firman Allah dalam Quran dan Hadis rasulullah Muhammad s.a.w;maksud kira - kira begini, sesiapa yang berjuang pada jalan Allah dan mengerjakan amalan yang baik, akan dimasukkan dalam syurga.

PAS berjuang atas landasan atau jalan Allah. Menegakkan negara Islam. Ertinya berjuang pada jalan Allah.

Siapa yang mengudi calon UMNO dari orang Islam, dia dimasukkan ke syurga.Kerana UMNO juga berjuang pada jalan Allah, tetapai berbeza dan kurang nilai perjuanganya dari UMNO. UMNO berjuang atas landasan Nasional dan Islam tidak menjadi dasar negara.

Sekarang negara kita, tidak boleh diakui seagai Negara Islam, kerana ia tidak melaksanakan perlembagaan mengikut Islam. Maka, negara kita hanya sekadar ' Negara Umat Islam', seperti negara Arab Saudi dan Indonesia.

Begitu juga, sesiapa yang membantu dan menyokong adan - badan kebajikan yang mengamalkan paa jalan Allah, akan masuk syurga.

Sekadarkan, tingkatan syurga yan akan dimasukkan Allah kepada orang - orang menyokong mana - mana parti politik , adalah berbeza. - Mokhtar Petah

No comments: