Monday, June 11, 2012


Berita dalam 'Sinar Harian', pda hari ini.

SHUBERY CHEEK DAN PAS

Pas digesa memberi penjelasan berhubung sikap 'double standard' yang ditunjukkan oleh parti tersebut terhadap isu tarian ala K-Pop pada Majlis Makan Malam PKR, Bertam Nite di Kepala Batas, Pulau Pinang baru-baru ini.
Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, sikap hipokrit kepimpinan parti Islam itu, yang hanya mengkritik persembahan K-Pop pada Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya tempoh hari mencerminkan ia tidak konsisten memperjuangkan agama tersebut.
“Sikap pilih kasih Pas yang tidak menegur sekutunya, PKR dalam mengadakan konsert seksi pada majlis makan malam itu menunjukkan parti tersebut hipokrit dalam perjuangan Islamnya.
“Ini bukan kali pertama Pas begini, sebelum ini pun parti itu telah mengeluarkan pelbagai peraturan dan ‘fatwa’ yang berubah-ubah.
-------------------------------------------
Saya kenal menteri ini, dan beliau mesra dengan saya, maka, saya tertarik dengan serangannya terhadap PAS berhubungan dengan tariak K - Pop. Saya berpendapatAhmad Shabery Cheek tidak suka mengikut mentri - menteri lain yang bercakap menghentam dan membidas parti pembangkan, sebaliknya beliau menumpukan kepada usaha dan perjuangannya sebagai pemimpin belia.
PAS berpegang kepada hukum ' haram', maka, siapa dan parti mana juga melakukan yang haram itu, PAS tetap mengatakan haram.
PAS mengeoluarkan pendapat - katakanloah fatwa tanpa musti, maka, PKR melakukan tarian itu, tetap haram juga. Tetapi PAS bukan setuju dengan parti yang berbagai manusia di dalamnya.
PAS tidak payah - payah mengeoluarkan fatwa mengenai PKR mengadakan tarian tersebut di Kepala Bata, kerana PAS telah mengelouarkan Fatrwa. Fatwa PAS itu diterima oleh para ulama dalam UMNO.
Sebagai menteri yang ada 'cita - cita besar', saya kira Ahmad Shubery Cheek teruskan perjuangan mulia itu dengan tidak banyak bercakap seperti orang lain banyak bercakap.Para beliau berharap kepada pimpinan Ahmad Shubery dan tidak semua beliau menyebalih UMNO, ada yang menhyebelahi PAS dsan parti - parti lain.Maka, inilah tanggungjawab Ahmad Shubery Cheek sebenarnya. 

No comments: