Thursday, June 7, 2012


Berita dalam 'Sinatr Harian', pada hari ini.


MENTERI PEGANG AMANAH

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin berkata, pihak pembangkang yang sebelum ini bersuara mahu menyediakan pendidikan percuma dengan memansuhkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), kini  seolah-olah "mendesak" mahukan kemudahan itu dikekal dan diteruskan.
"Sekarang mereka bising mahukan PTPTN, dalam sekelip mata mereka tukar belang," kata beliau menerusi mesej Twitter lewat malam tadi.
Sehubungan itu kata Khaled, kini kelihatan semua pihak mahu PTPTN diteruskan dan mengambil pinjaman daripada perbadaan tersebut.
----------------------------------------------------

Saya berpendapat, atas apa jua alasan menteri ini, mungkin beliau lebih padai dan lebih bijak dafti semua pemimpin parti pemban gkang, tetapi, Kerajaan Malaysia dan kementeria berkenaan bertindak terhadap para penuntut UNISEL, adalah berlawanan dengan  perinsip kemanusiaan dan falsafah Islam.
Sebaik- baiknya, parfa pemimpin kita, mengikut ajaran Nabi Muhammad s.a.w., iaitu, kalau orang khianati kita, kita tyidak baik membalasnya dengan khianat jua.
Sebagai menteri yang memegang amanah Allah dan rakyat jelata (bukan ketuanan), saya berharap beliau dapat menyaring fvikiran dan timbang raya, agar langkah - langkah beliau tidak dimurai oleh Allah kerana menghampakan manusia yang susah.

No comments: