Sunday, December 11, 2011

POLITIK


                                         NAJIB BANYAK CAKAP TENTANG ISLAM

Saya adalah di antara ramai penulis Melayu yang lama atau tua - orang - orang yang hidup pada tahun1 950 - an - hingga kini - , ramai orang UMNO dan tidak menyertai UMNO telah bertanya kepada saya: "Ngapa Najib sering bercakap mengenai Islam, termasuk dalam ucapan merasmikan Perhimpunan Agung UMNO baru baru ini, macam terikut - ikut jalan (sibilillah) Tun Abdullah Ahmad Badawi, adakah dia hendak mengubah arah UMNO kepada Islam dan satu ubur kepada orang Melayu agar UMNO bekerjasama dengan PAS?"
Saya menjawab: "Bukan kerjasama UMNO dengan PAS. Setahu saya sejak negara kita merdeka dan sejak pemimpin UMNO, Tunku Abdul Rahman, hanya Abdullah Ahmad Badawi dan Dato' Seri Najib Tun Razak dikurniakan  Allah ' taufik dan hidayat' untuk membawa ahli UMNO dan Melayu kepada Islam yang berpandukan al Quran dan ada cita - cita untuk menjadikan Islam dan al Quran ' pembimbing' kehidupan orang Melayu dan rakyat Malaysia."
Mereka senyum. Angguk.
Saya tahu, ada di antara mereka yang bertanya kepada saya itu tidak berapa gemar undang - undang Islam dilaksanakan, kerana akan menjadikan halangan bagi mereka untuk memungut rezeki Allah, sama ada halal mahupun haram.
Mereka masih lazat dengan judi, riba dan lain. mp

No comments: