Sunday, December 11, 2011

MENGEMBARA




                                       AKU MENCARI AKU

Pada jam 8.00 malam ini saya tiba di Pulau Pinang.Hajat saya ialah untuk 'Aku mencari aku' di Pulau Nasi Kandar ini.
Pada hari Rabu petang akan pulang ke Kuala Lumpur.
Jumaat Malam akan menghadiri jamuan makan malam PENA di sebuah hotel, dii Kuala Lumpur.
Di Pulau Pinang saya mencari orang Melayu berasal usul dari bumi Melayu. Susah dapat. Yang melaung ke langit zaman dan mengusung kek berupa najis manusia untuk KM Pulau Pianang bukan Melayu berbuadaya Melayu. Mereka Melayu berasal usul di bumi Hindustan.
Orang Melayu jati, walau macam mana marah sekalipun, tidak akan melempar tahui kepada orang yang dimarah atau dibenci, kerana ragam itu tidak beradab dan berlawanan dengan ajaran Islam. - Mokhtar Petah

No comments: