Wednesday, December 14, 2011

BERITA GURU



                                     GURU MENCETUS MODAL INSAN

 
Pulau Pinang - Menteri Pelajaran dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui, bahawa para guru di negara ini pencetus kepada pembangunan modal insan dan berdaya saing dalam arus global.
Muhyiddin Yassin mengakui demikian dalam Prawancananya bagi buku 'Lesson Study: Pembelajaran Melalui Kaloberatif Guru' yang diterbitkan oleh Bahagian Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran Malaysia yang diedarkan di sini pada ahari ini.
'Kualiti guru medrupakan pemangkin pendidikann yang berkualiti,Guru yang berkualiti akan membuahkan hasil yang bernilaia tinggi," tegas Muhyiddin Yassin.
(Guru juga) penctus kepada pemangunan modal innya lagisan dinamik dan seentiasa berdaya saing dalam arus globa," tega lagi.
Beliau memuji Bahagian Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran kerana mewujudkan Professional Learning Communites (PLC) untuk empat penitia utama di sekolah - sekolah band 6 dan 7 merupakan suatu wacana peningkatan professionalisme guru yang perlu kita hargai.itkjanKetua Pengarah Pelajaran Malaysia, Dato' Sri Abdul Ghafar bin Mahmud dalam Prakatanya bagi buku tersebut, telah memuji bahagian Pendidikan Guru di atas kejayaan menerbitkan buku 'Lesson Study : Pembelajaran Melalui Amalan Kolaboratif Guru' tersebut : Pembetersebut.
Buku yang tebalnya 510 halam itu diselenggarakan oleh sekumpulan anggota 'penal penulis' yang terdiri guru siswazah dalam bidang Bahasa Inggeris, Sejarah, Matematik dan sains, di bawah editor, Datin Sitti Haishah binti Abdul Rahman, Penlong Pengarah di Bahagian Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran Malaysia.

No comments: