Sunday, December 18, 2011

MAKSUD DARI AL QURAN




                                                       UBAT BAGI HATI

Hai umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kalian - al Quran - yang menjadi nasihat pengajaran dari Penguasa (Allah) kalian, dan yang menjadi penawaqr bagi penyakit - penyakit batin (segala jenis penyakit yang memakan daging, darah, urat dan tulang serta penyakit - penyakitg seperti takbur, hasada dengki, runsing, stres, kecewa dan lain), dan juga menjadi hidaya (petunjuk) untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang - orang yang beriman (kepada Allah, para malaikatNya, Kitab - kitabNya, para rasuklNya dan hari akhirat).
- Yunus:57
Nota.
Ayat - ayat Quran dijadikan Allah untuk mengubat penyakit tubuh badan dan jiwa manusia, mengelak dari serangan musuh, manusia dan syaitan dan sebagainya.
Hanya orang - orang yang terpengaruh atau buta hatinya sahaja yang tidak percaya akan ayat - ayat Quran itu boleh menjadi ubat atau penawar.
Jika anda ada penyakit dalam, bacalah Basmalah, di ikuti dengan ayat surat Ynus 57 ini sebanyak 33 kali atau lebih dan di akhirnya baca salawata kepada Nabi Muhammad s.a.w. , kemudian hembuskan ke dalam air zamzam atau air galian (air sungai, air telaga dan mata air) dan mi numum air itu beberapa kali. Insya Allah sembuh. - Mokhtar Petah

No comments: