Wednesday, January 12, 2011

BELALAH DENGAN BETUL

BEKERJA KUAT

Seorang dari tokok - tokoh Pemuda UMNO bukan main lantang marahkan wakil rakyat yang bantu para pegawai Bandaraya Pulau Pinang mengasngkat tong gas di sebuah restoran yang dianggap salah beroprasi oleh seorang mamak - Melayu - di bandaraya tersebut.
Saya puji wakil rakyat itu, dia bukan berlaku kasar, tetapi membantu para pegawainya menjalankan tugas. Beginilah seorang wakil rakyat yang berani dan memikul kedaulatan undang - undang. Bukan macam pemuda UMNO membela tidak dengan cara yang baik.
Nampaknya dekat pilihan raya umujm ini pemuda UMNO dari Kepala Batas itu kena laung kuat - kuat, kerana beberapa orang tokoh UMNO di sana menunggu untukn mengisi tempat - kawasan Dewan Rakyagt - yang akan dikosongkan oleh Tun Abdullah Badawi.
Ada dua falsafa orang Melayu: 1 - Kalau tidak ada berada masakan tempua bersarang rendah. 2 - Biar rekah halkum - kerna menjerit dan malaung - asalkan didengar orang.
Saya nampak, tempat dikosoangkan oleh Tun Abdullah Badawi itunanti, elok diisi oleh pengerusi UMNO bahagian Kepala Batas, yang bekerja kuat sejak lama.
Dato' Najib, kalau nak pilih air mangi ke majlis kenamaan, jangan pilih bau daun pandan atau limau purut!

No comments: