Thursday, May 22, 2008

PAS KERJASAMA DENGAN MAHATHIR

ANAK KAMBING DENGAN SERIGALA

Oleh: Mokhtar Petah

Dalam keadaan lebih dua juta ahli UMNO tidak ambil kisah Dr. Mahathir Mohamad keluar dari UMNO, ada khabar dari PAS akan kerjasama dengan mantan Perdana Menteri itu dengan tujuan menghancurkan UMNO pimpinan Perdana Menteri, Abdullah Badawi.

Di samping mengingatkan PAS supaya berwaspada dari menjadi seperti burung makas gilek telur, mereka dalam parti politik Islam itu mesti ingat, Dr. Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim pernah bersandiwara dengan PAS pada masa mereka belum masuk UMNO.

Dr. Mahathir Mohamad yang telah dipecat oleh UMNO kerana menderhaka, telah masuk UMNO dengan pertolongan, Datuk Harun Idris dan Anwar Ibrahim masuk UMNO setelah menolak nasihat Ustaz Ahmad Awang.

Manusia melihtg wajah, Tuhan merenung hati dan jiwa, maka kedua-dua pemimpin UMNO menerima nasib yang sama; seperti lintah kenyang luruh dari perut kerbau dalam sawah.

Anwar Ibrahim disingkir dari UMNO kerana melanggar disiplin parti dan menentang tuannya dan Dr. Mahathir Mohamad meninggal UMNO kerana mengikut perasaan dan merajuk.

Pada masa Anwar Ibrahimn disingkir dari UMNO sebilangan ahli UMNO meratap kerana sayang dan sebilangan lagi bersorak kerana benci dan Dr. Mahathir Mohamad meninggal parti Melayu itu, demikian juga; ada yang sayang dan ada yang benci.

Sebelum saya menulis lebih lanjut, saya teringat seorang rakan saya di London – Profesor di sebuah universiti dan saya tak mahu catat namanya di sini telah berkata, “Dr. Mahathir Mohamad orang pandai, tetapi tidak bijak, yang bijak isterinya dan saudara-sadara isteri, maka dia nampak sebagai bijak.”

“Kalau dia bijak, tentulah kemarahannya kepada Yahudi, tidak ada ruang Yahudi menjalankan perdagangan dan perniagaan di Malaysia, tetapi di Malaysia ada bank Yahudi, kasino Yahudi, makanan segera milik syarikat Yahudi dan gedong pakaian berjenama global milik Yahudi,” kata Profesor itu.

“Sebenarnya orang Yahudi sukakan Dr. Mahathir Mohamad, kerana dia menentang Negara Islam oleh PAS, mempertikaikan mukjizat, sunah dan para ulama Islam,”tambahnya.

Dr. Mahathir Mohamad

Khabar yang saya telah terima, PAS akan bekerjasama dengan Dr. Mahathir Mohamad asalkan UMNO tumbang. Di antara usahanya, untuk memberi peluang kepada mantan Perdana Meneri itu berucap di lima stadium dalam lima negeri, iaitu Selangor, Perak, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

Jika Presiden PAS, Datuk Haji Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat setuju dengan kalangan ahli PAS yang kuat pada semangat nasionalis, maka mereka seperti para sahabat Nabi Muhammad yang percayakan Abdullah bin Ubai dalam menghadapi perang Uhud yang mengakibat tentera Islam hampir tewas.

Andainya Dr. Mahathir Mohamad bekerjasama dengan UMNO, maka PAS akan terepak menghadapi nasib seperti burung malas, hendak buat sarang tiada upaya, maka terpaksa bertelur di atas jalan dan menggolek telur sendiri.

Pada masa itu Dr. Mahathir Mohamad berkeadaan burung enggang bersarang atas pokoh besar dan tinggi atau belatuk bersarang di hujung punggur.

Penulis dengan Haji Hadi Awang

PAS kena ingat, Allah melarang menghancurkan sesuatu harakah umat Islam. Walaupun UMNO sebuah parti nasional-kapitalis, tetapi ia dijunjung oleh para ahlinya yang terdiri dari orang Islam dan beriman kepada Allah.

Sama ada UMNO mahupun PAS kalau berjuang dengan tujuan untuk menghancurkan harakah atau parti politik orang Islam, maka samalah dengan tujuan dan ‘perangai’ buruk orang Yahudi yang memusnahkan umat Islam dan Negara Islam.

Walaupun PAS hari ini tidak sama dengan PAS tahun 1950-an yang kukuh iman dan jihad kepada Allah – PAS kini kelihatan seperti parti muzabzabun, semalam melaungkan perjuangan menegakkan Negara Islam, tetapi hari ini tidak mahukan Negara Islam atau KIV cita-cita suci itu dulu demi hendak menghancurkan UMNO, tetapi jangan terpedaya dengan kergaman orang yang meninggalkan parti kerana tidak sukakan teman karibnya.

Orang tua-tua Melayu (bersandarkan ilmu agama Islam) berpesan, iaitu, jangan bersahabat dengan lima orang yang berikut:

* Orang membunuh orang dengan tiada hak.

* Orang berzina dengan isteri orang.

* Orang durhaka kepada ibu bapa.

* Orang khianat atau hasad - dengki.

* Orang putus silaturahim sesama sahabat Islam.

Memang telah banyak terjadi, orang yang besahabat dengan salah seorang dari lima jenis manusia di atas ini telah menerima akibat yang buruk dan hina.

Seorang tokoh PAS, Datuk Wan Abdul Rahim dalam percakapan dengan saya, berkata, bahawa PAS tidak akan bekerjsama dengan Dr. Mahathir Mohamad kerana parti itu ada prinsip yang berlandaskan Islam.

No comments: