Sunday, July 19, 2009

TAHUKAH

OLD TOWN

Serbuk kopi Old Town berasal dari sebuah kedai goreng sebuk kopi di belakang sebuah kedai kopi, milik seorang Cina Hainam, di Pekan Lama, Ipoh. Anak perempuan pemilik kedai kopi itu bekerja sebagai ayama di istana Sultan Yussuf II (ayahanda Sultan Perak sekarang), di Batu Gajah.

RAIS YATIM

Menteri Penenrangan Malaysia, Dato' Rais Yatim seorng peguam.Beliau tidak pernah membela orang tertuduh dalam mahkamah, kerana beliau ahli bahasa dan mengikut nasihat Pendeta Za'aba; peguam tidak sama dengan ahli bahasa, peguam sanggup membela walaupun seseorng itu bersalah, tetapi ahli bahasa menolak salah dan orang salah. Meneri kebenaran walaupun pahit dan orang benar walaupun hina pada pandangan mata manusia.

DAGING ARNAB

Daging arnab jika dimakan oleh orang yang panas baran, sering stres,putus asa dan gelisah, insya Allah, penyakit jiwa itu akan beransur berpindah dari dirinya.

NEGARA TIDAK MAJU

Kebanhyakan negara tidak maju di dunia disebabkan mereka yang berjawatan tinggit - pengarah atau pegawai tinggi, malas, curi tulang, belagak lebih, kerja tidak dijalankan, hanya berharapkan orang - orang bawahannya dengan mengerah atau mengugut.

No comments: