Saturday, July 11, 2009

TAHUKAH?

ORANG MELAYU

Sebilangan orang Melayu yang bermastautih di Australia, adalah keturunan orang Melayu Pasir Salah - Negeri Perak, yang menjadi hamba kepada pembesar - pembesar Melayu dan dijual kepada ahli - ahli pelayaran Australia di perairan Pulau Pangkor untuk menjadi hamba. Perkara ini berlaku pada zaman ketuanan Melayu, iaitu sebelum kedatangan J.W.W.Birch dan penjajah Inggeris.

AGAMA KRFISTIAN

Ramai Orang Asli dalam sekitar rimba di Malaysia telah memeluk agama Kristian di bawah gerakan Kristian mengembangkan agama menerusi rombongan pelancongan yang masuk ke dalam rimba. Mereka memberi ubat dan makanan kepada penduduk - penduduk asli di sana. Ini berlaku disebabkan kelemahan Jabatan - Jabatan Agama Islam.

SAMPUL SURAT

Harga satu sampul surat berukuran A4 lebih RM1.00, pada tiap - tiap petang terdxapat ramai kaki tangan kerajaan menggunakan sampul surat baru untuk mengisi makanan, barang dan sebagainya milik mereka untuk dibawa pulang. Kiralah berapa ringgit Kerajaan Malaysia dan kerajaan - kerajaan negeri rugi dalam sehari.

MISAI KUCING

Kini terdapat serbuk kopi bercampur harba - daun pokok misai kucing, antara tujuannya untuk mengelak sdakit darah tinggi. Bahan dari daun misai kucing jika dimakan selalu akan mengakibatkan sakit atau rosak buah pinggang.

No comments: