Monday, July 13, 2009

TAHUKAH?

TANAH

Oleh kerana langkah terburu - buru dua menteri besar Negeri Selangor, Tan Sri Muhammad bin Haji Mohd. Taib dan Dato Seri Mohd, Khir Toyo mengeluarkan tanah untuk pembangunan - kebanyakannya terlepas ke tangan bukan Melayu - , dalam tempo 20 tahun nanti anak Melayu Selangor suka mendapat tanah dan terpaksa menumpang di bumi milik orang.

WARTAWAN

Para wartawan di negara ini telah mengalami selesa bekerja pada zaman Perdana Meenteri, Tunku Abdul Rahman hingga kepada Tun Hussein Onn. Pada zaman Dr. Mahathir Mohamad mereka terkongkong - kurang bebas sebagai wartawan -, dan beberapa wartawan ternama yang mengkritik kerajaan terpaksa undur dari tempat kerja mereka.

GAGAK

Burung yang sangat dibenci manusia ialah burung gagak. Tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui, bahawa gagak adalah guru pertama kepada manusia di dunia ini, iaitu unjtuk melakukan kejahatan.

YAHUDI

Orang- orang Yahudi adalah manusia - manusia yang terkenal dengan kepandaian dan kebijaksanaannya, tetapi merekalah yang paling menentang Allah hinggsa Allah menyumpoah mereka ' beruk yang dibenci manusia'.

No comments: