Sunday, August 28, 2011

NASIHAT


BERMIMPI

Jika saudara saudari dan saudarai hendak tidur pada waktu malam, saudara membaca basmalan 40 kali dan membaca al farihah 7 kali (sama banyak dengan Allah jadikan langit dan bumi, jika pada tengah lena saudara saudari bermimpin akan sesuatu, mimpi itu dari Allah dan bukan dari syaitan. Cubalah ikhtiar mempelajari atau mengenali mimpi itu. Jika mimpin itu perkara yang baik, mohonlah kepada Allah dan jika perkara buruk, mintalah perlindungan dari Allah.

-----------------------------------


GADIS BERUSIA LEBIH SESUKU ABAD

Jika seseorang gadis telah berusia lebih 30 tahun, berpendapatan baik dan berkedudukan baik, memulakan percintaan dengan seseorang lelaki - sama ada lelaki itu muda mahupun leloaki itu telah tua telah belum pernah berumah tangga, maka pelajarilah kebenaran lelaki itu. Jika dia melambat - lambat atau melengah - lenagahkan untuk berkahwin dengan anda dan diada - adakan berbagai alasan, maka, surutkanlah kepercayaan kepadanya, kerana lelaki tersebut, tidak sesuai untuk anda yang telah berusia lebih sesuku abad.
Lelaki yang demikian, ada pada dirinhya tiga perkara: 1 - Sengaja menggunakan anda untuk mengisi masa lapangnya, 2 - Kerana mahukan wang atau harta anda, 3 - Kerana dia tidak mempunyai tenaga batin tetapi keinginan kepada perempuan ada padanya.


No comments: