Wednesday, August 17, 2011

MAKSUD AYAT QURAN




KITAB ALLAH

Sesungguhnya, Kami (Allah) menurunkan Kitab (Quran) kepada anda dengan sebenarnya, supaya anda dapat menjalankan hukuman di antara umat manusia menurut yang diperlihatkan Allah kepada anda. Janganlah anda menjadi pembela orang - orang yang jahat.
- An Nisa’:105
Inilah ayat - ayat kitab (Quran). Dan apa yang dirunkan Allah kepada anda itu, adalah kebenaran, tetapi kebanyakan manusia tidak beriman (percaya).
- Ar Rad:1

Nota.

Kita suci, Al Quran, adalah dirunkan Allah dengan lengkap bagi keoentingan manusia, iaitu dari cerita mula asal manusia, kejadian makanusia, kehidupan manusia, social, pengegahuan berbagai pengetahuan dalam bumi, ataas bumi, di udara dan di langit , kemasyarakan, politik, perundangan , ekonomi dan berbagai lagi.
Malang dan menjuruskan kepada keburukan, kerana umat manusia, katakanlah , orang Melayu dan muslim di Negara ini, walaupun mereka berpelajaran tinggi dan amat tinggi dari university - universsiti, tetapi kerana mereka itu dalam golongan manusia ‘jahilyah moden’, maka, mereka menerima dan menggunakan ajaran dan tunjuk ajar dari orang - orang beragama lain, seperti dari Rom tua, Inggeris, Yahudi dan orang - orang lain yang mereka menyangka moden dan lebih pandai dari Allah.
Pada hari ini, rakyat negara ini yang terdiri dari Melayu muslim, terbelah dua, iaitu, sebelah mengikut ‘jahiliyah moden’ dan sebelah lagi mengikut petunjuk Allah dan RasulNya, Muhammad sallallahu alaihi wasal lam.

No comments: