Tuesday, August 23, 2011

MAKSUD AYAT QURAN




ORANG PEKAK DAN BISU

Hai orang - orang yang beriman,taatlah kalian akan Allah dan RasulNya dan jangan kalian membelakangiNya, pada hal kalian mendengar.
Dan jangan kalian (jadi) serupa dengan orang - orang yang mengatakan: “Kami mendengar.” Sedangkan yang sebenarnya mereka tidak mendengar.
Sesungguhnya, binatang yang paling buruk pada sisi (pandangan) Allah, ialah orang - orang pekak dan bisu yang tidak berakal (mengerti).
- Al Anfaal:20 - 22

Nota.

Bermula dari Yang Di Pertuan Agong, para Raja Melayu, Perdana Menteri dan kita semua, marin kita bertanya kepada diri kita; apakah kita benar - benar taatkan Allah dan RasulNya?
Allah memerintahkan kita menjalankan hukuman yang diturunkanNya, (misalnya) seperti dalam Al Maidah, ayat: 44,45 dan 47, tetapi kita masih mengguna pakai ‘hukum’ yang berasal dari Rom tua dan negara Inggeris atau ciptaan orang Yahudi dan Kristian.
Saya amat taku, kalau - kalau Allah berfirman kepada kita seperti firman firmannya mengutuk kaum Yahudi: Hendaknya kalian menjadi monyet yang dibenci manusia. - Al Baqarah:65.

No comments: