Sunday, August 26, 2012


Berita dalam 'Sinar Harian', padxa hari ini.






JANJI DALAM NEGARA DEMOKRASI.

PEKAN - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini meminta rakyat supaya tidak membuat 'perubahan' yang belum pasti menjamin kemakmuran dan kesejahteraan kepada mereka.

Bukan semua perubahan membawa kepada sesuatu yang baik, kata Najib sambil mengingatkan supaya rakyat tidak menukarkan sesuatu yang mereka boleh bergantung harapan daripada memberi kepada pihak lain yang ternyata belum terbukti rekod perkhidmatannya.

"Kita mestilah berpegang kepada sesuatu yang kita tahu, Insya-Allah kita (kerajaan BN) akan membawa kepada keadaan yang lebih baik pada masa akan datang," kata Najib ketika berucap pada majlis rumah terbuka Aidilfitri yang dihoskan beliau dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor di Taman Tasik Sultan Abu Bakar dekat sini, hari ini.

----------------------------------------

Mungkin
 PM Dato' Seri Najib Razak tidak 'terasa hati', da;lam negara demokrasi, siapapun boleh berjanji. Menasihat dan melrang rakyat 'jangan percaya janji pembangkang' berl;awanan dengan moral politik antarabangsar.
Dalam UMNO - BN semuanhya manusia. Dalam PKR atau parti - parti pembangkan, ramai manusia. Merekapujn mahu nberkhjidmat kepada negara dan membantu rakyat. UMNO - BIn berjanji dan dapat tunai (tidak semua) keran aada kuasa dan wang negara di bawah kuasa parti pilitik memerintah. Jika parti - pembangkang berjaya memerinta, mereka juga seperti UMNO - BN boleh melaksanakan janji.
Saya teringat pada amasa saya kecil - kecil dulu. Bapa dan ibu saya miskin. Dalam kampuang saya ada orang kaya. Dia berjanji kepada anaknya untuk mebeli motosikal kecil, beberapa hari kemudian, dia membeli motosikal untuk anaknya. Bapa saya berjanji akan membeli basikal kepada saya, tetapai setelah saya masuk sekolah menegah agam, baruayah saya dapat membeli basikal terpakai.
Sesiapa pun kena ingat dan insaf, UMNO - BN dan parti - parti pemban gkan bawah kuasa Allah. Kaloauj Allah mahu jadi belaka.
Selamat menyambut hari raya, Dato' Seri Najib Razak.
Buku yang saya tulis "Najib Razak Di bawah Sang Saka Bangsar' akan terbit dan akan dilancarkan sebelum pilihan raya, oleh mantan PM Malaysia, Tun Abdullah Ahma Badawi.

No comments: