Monday, July 16, 2012


Tiga tokoh sertai PAS di Himpunan Hijau Selangor

Hazayani Zakaria|Foto Wan Zahari,16 Jul 2012
KUALA SELANGOR: Tiga lagi bekas pegawai tinggi kerajaan menyerahkan borang permohonan keahlian PAS pada Himpunan Hijau Negeri Selangor, malam tadi.

Tokoh tersebut ialah bekas Pengarah Kanan Lembaga Pertubuhan Peladang selama 31 tahun, Abdul Rahman Taib.

Seorang lagi merupakan bekas Pegawai Tadbir Diplomatik selama 33 tahun dan juga bekas Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Ismail Hamzah.

(Abdul Rahman menyerahkan borang permohonan menyertai PAS)

Manakala tokoh ketiga ialah bekas Timbalan Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang Bahagian Pengurusan dan bekas Pengarah Perhubungan dan Sumber Manusia di Jakim, Yusuf Hassan.

Ketiga-tiga tokoh tersebut menyerahkan borang keahlian PAS kepada Timbalan Presiden, Mohamad Sabu disaksikan ribuan peserta Himpunan Hijau di Stadium Kuala Selangor.

Abdul Rahman dalam ucapannya mewakili rakan-rakan berkata, rakyat tidak perlu bimbang kerana Pakaan Rakyat mempunyai kepakaran dalam pelbagai bidang untuk menerajui Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 nanti.

Katanya, mereka sudah merasai kezaliman Umno BN sewatu berada dalam kerajaan dan sudah tiba masanya mereka menzahirkan sokongan terhadap PAS dan Pakatan Rakyat.

"Tanggungjawab kita untuk meruntuhkan kerajaan yang zalim. Segala kezaliman itu kami sudah rasai semasa kami bertugas dalam kerajaan, dan kami bertaha dan tiba saatnya kami zahirkan sokongan kepada Pakatan Rakyat.

"Pengalaman yang kami ada akan dicurahkan untuk membantu rakyat dan saya mewakili rakan-rakan yang berubah arah berasa bersyukur kerana diberi peluang untuk tampil menyatakan sokongan di sini," katanya yang pernah ditahan kerana menyertai perhimpunan Bersih 1, Julai tahun lalu.*

*Di ambil dari Harakah.

No comments: