Monday, July 16, 2012



BERITA DALAM 'SINAR HARAN', PADA HARI INI.




 HUKUM HUDUD

 Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) mencadangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak menggubal draf hukum hudud sebagai penerangan awal kepada rakyat.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, draf awal ini akan memberi pendidikan kepada bukan sahaja umat Islam, malah bukan Islam. Sebahagian orang bukan Islam tidak sokong penggubalan hukum ini, kerana fikir ia diwajibkan ke atas mereka.

“Sedangkan hukum hudud ini, hanya dikenakan ke atas umat Islam,” katanya, semalam. Katanya, masyarakat terlalu memikirkan waktu pelaksanaannya, sedangkan ia masih lagi dalam perancangan, malah dasarnya juga tidak dibincangkan.

------------------------------

Kalau hukum hudud di laksanakan oleh UMNO, maka, negara Islam pun mestilah dibangunkan juga.Kalau tidak hukum hudud itu jadi celaru, iaitu orang Islam bersalah, kena hukum, orang bukan Islam, rakyat Malaysia bersalah tyidak kena hukum.
Dalam Negara Islam tulin (bukan negara umat Islam), setiap rakyat negara tersebut melakukan kesalahan apa jua, termasuk hudud, wajib dihukum. Tidak ada beza.

Saya melihat laungan Dto' Ibrhaim Ali -PERKASA - itu baik, tetapi telah terlambat, kerana beliau berada di luar UMNO. Beliau berkeadaan burung yang berkeliaran pada waktu malam. Pada waktu siangh tidur.

Jika beliau mahu menegakkan hukum - hukum hudud, mengapa beliau ketepikan PAS?

Saya nampak seruan Ibrahim Ali kepada Najib, macam ada 'rahsia' atau, kalau tidak ada berada, masakan tempua bersarang rendah.

No comments: