Sunday, July 22, 2012


  BERITA DALAM 'SINAR HARIAN', PADA HARI INI.


PARA ARTIS DAN PAS

Pas mengakui memanfaatkan penglibatan artis dalam politik bagi menarik golongan muda untuk terus bersama memperjuangkan politik baru dan sehubungan itu, Barisan Nasional (BN) tidak perlu mempertikaikan perkembangan tersebut. 
Ketua Penerangannya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, penglibatan artis dalam politik terutamanya penyertaan mereka dalam Pas telah memberi kesan positif bagi menarik golongan muda bersama pihaknya mengubah kerajaan.
----------------------------------------------
Kalau seseorang yang kuat berpegang kepada agama Islam, kuatr iman dan berfikiran terbuka, tenuloah tidak rasa sakit hati atau mencemarkan para artis yang menyertai parti Islam, iaitu PAS, keran mereka telah dikurniakan hidayat oleh Allah.
Mereka tidak mnelakukan kesalahan masuk PAS, kerana mereka faham akan perjuangan PAS, iaitu prjuangan mempertahankan hukum - hukum Islam memelihara kedudukan umat Islam dan berjuang untuk menegakakan Negara Islam.
Saya mengakui, baha apara arti yang menyertai PAS itu telah mendapat jalan baru yang membawa mereka ke aras muslim dan mulimah sejati. Manusia - manusia dari umat Islam yang berani berjuang atas jalan Allah dan jalan RasulNy, Muhammad s.a.w.
Mana tahu, tidak lama lagi beberapa orang penting dalam UMNI akan mendapat hidaya dan taufik Allah, dan mereka meninggalkan parti politik mereka dan melangkah ke dalam PAS untuk berjuang bersama - orang yang mendapat hidayat Allah untuk berjuang pada jalan Allah.
Kuasa Allah, tidak mustahil, pada satu hari Nati, Dato' Seri Najib dan beberapa orang lagi masuk ke dalam PAS, iaitu setolah mereka mendapat hidayat dari Allah.
Allam Maha Kuasa.

No comments: