Friday, July 27, 2012


 RASA SEPERTI DI MAKKAH

Pada malam tadi, saya, isteri,Sitti Haisha dan anak bungsu, Petah Ibnu Khakdoon telah menyertai semaah sembahyang Tarawikh di Masjid Putera, Putrajaya.Seluruh kawasan medan masjid dipenuhi beribu buah kereta dan orang Islam, lelaki dan perempuan amat ramai. Saya terkenang pada malam - malam sembayang semaah tarawikh dalam Masjid Haram Makkah; saya rasa seperti di Makkah.
Saya mengajar diri saya:
1 - Puteraja bukan bandar Negara Islam.
2 - Masjid Putraja, masih dalam pusat negara Nasionalis.
3 - Umat Islam yang mnenganu berbagai parti politik, bersatu
     padu.
4 - Menatap kalauan dan cemelang cahaya lampu - lampu letrik, di
     sekitar masjid berkat dan tasik sepi,  saya teringat:
     HUTANG NEGARA DI TAHAP rm247 BILLION PADA
     2007 DAN PADA 2011 RM421 BILLION.

No comments: