Saturday, July 14, 2012




 SAYA TELAH TUNAI HARAPAN NABI MUHAMMAD

Pada Subuh tadi, saya di Kota Melaka. Masih di sini. Allah telah mengurniakan ilham kepada saya dan firmanNya: Kamu manusia, jangan sia - siakan hidup kamu. Kamu hamba, jangan tinggalkan kewajiban menyebak Aku. Kamu telah rasa ada dua isteri, poligami dan ada ramai anak cucu.'

Allah! Sesungguhnya, aku hambaMu dan aku sentiasa menuntu redaMu. Kau telah kurniakan kepada aku:
1 - Seorang ister.
2 - Berpoligami beberapa bulan.
3 - Bercerai dengan satu isteri.
4 - Kini bersama dengan satu isteri (isteri khuatir amat kalau -
     kalau aku berkahwin lagi, kerana dia tahu lelaki sampai tak larat
     langkah bendulpun minagt beristeri lagi). Saya katakan: "Tidak
     ada wanita yang hendskakan saya. Saya dan tua, macam
     batang buruk hanyut dalam suangai banjir airnya. Tidak ada
     manusia yang hendak atau ingin menumpang; hanya katak riuh
     di paya. Tangga katakan kepada saya, 'pergi', kubur panggil
     saya, 'mari'.
5 - Anak saya ada tujuh orang. Semua lelaki.
6 - Menantu, saya ramai menantu, kerana dua anak lelaki saya
     melakukan kabajikan, iaitu berpoligami.
7 - Pada November ini, saya akan mendapat seorang menantu lagi.
     Insya Allah.
8 - Mungkin pada akahir tahun 2013, saya akan mendapat seorang
     menantu lagi.
9 - Para bekas menantu saya (perempuan) sebagai anak saya.
     Mereka sering datang berjumpa saya.
10- Saya ada 25 cucu dan cicit.
Sesungguhnya, saya puas hidup di dunia ini, walaupun saban hari saya makan pucuk paku dan 'makan sambal  telunjuk berdiri'.

No comments: