Friday, June 5, 2009

QURAN



KEJAM

(Maharaja dan kapitalis Firaun) bertanya: Mengapa kalian beriman kepadanya (Musa) sebelum beta memberi keizinan kepada kalian? Apakah dia pembesar kalian, yang mengajar sihir kepada kalian. Kalau begitu, beta akan potong tangan dan kaki kalian sebelah yang berlainan, dan akan beta akan gantung kalian ppadsa pohon kurma, kalian akan mengetahui, siapa di antara kami yang lebih keras dan lebih lama siksaannya.
Mereka (rakyat jelata) menjawab: Kami tidak akan memilik engkau (Fir'aun) melebihi dari keterangan - keterangan yang telah datang kepada kami; sebab itu, putuskanlah apa yang hendak engkau puatuskan; engkau dapat mengsdsakan keputusan hanya pada kehidupan duhia inji sahaja.
Sesungguhnya, kami beriman kepada Tuhan kami, agar diampun-Nya kesalahan - keslahan kami, dan sihir yang engkau paksakan kepda kami (mengerjakannya); dan Allah itu lebih baik dan lebih kekal. - Thaha:71 - 73.

HADIS

ANAK

Rasulullan Muhammad s.a.w. telah bersabda: Tidak ada seorang anak pun dilahirkan, melainkan dia dilahirekan dalam kadaan suci bersih; maka ibu bapanya yang menjadikannya Yahudi atau Nasarani (Kristian) atau Majusi. Sama halnya sebagai seekor haiwan ternakan, maka ia akan melahirkan ternak pula dengan sempurna, kalian tidak mendapati kekurangannya.
- Abu Hurairah dan Imam Bukhari.

PETUA

PEMIMPIN'

Jika anda seorang yang beriman kepada Allah, kalau hendak mencari pemimpin, carilah pemimpin yang kuat berpegang kiepada agama Islam, beriman, sabar dan adil.



*** ***



TAHUKAH?

Seorang tokoh PAS pada tahun 1960-an telah berikrar - berjanji atau bia'ah dengan pemimpin PAS, tetapi kemjudian dia telah menyertai parti lain dan mendapat kedudukan yang tinggi, Allah melihatnya, di takdirkan pada ketika dia berada dalam kenderaan, sebuah lori balak berhenti di sisi keretanya, tiba - tiba sebatang balak jatuh dari atas lori itu dan menghempap keretanya. Sang tokoh itu dedera para, tetapi tidak mati.

ZULKIFLI MUHAMMAD

Zulkifli Muhammad (Dato dan Profesor) pemimpin PAS, beliau dan isterinya terbunuh dalam kemalangan atas jambatan semntara di Kuantan. Suami isteri itu mati berpeluk. Kemudian dalam Dewan Rakyat beberapa orang wakilo rakyat telah menyuarakan, kematianan pemimpin PAS itu dirancang oleh pihak Tunku Abdul Rahman.

KOMUNIS

Parti Komunis Malaya (PKM) memberontak di Tanah Melayu, tidak menguntungkan orang Melayu, tetapi menguntungkan para setinggan yang terdiri dari orang - orang Cina. Kerana pemberotakan tersebut, British memberi tanah, rumah dan kemudahan asas kepada beribu - ribu orang Cina dalam kampung - kampung baru seluruh Tanah Melayu.
Orang - orang Cina itu lebih maju lebih dahulu dari orang -orang Melayu yang tinggal di kampung - kampung.

BARAH PAYU DARA

Kebanyakan wanita yang menderhakakan suami mereka, ditimpa bala oleh Allah, di antara bala itu, ialah barah payu dara.

1 comment:

armouris said...

info tentang barah payudara kat sini - Pengesanan Awal Barah Payudara