Saturday, July 30, 2011

WARTA




BERSARA

Sepenuh ruang hari semalam, para warga Bahagian Pendidikan Guru , Kementerisn Pelajaran Malaysia, Putrajaya, laksana terbenam bangunan baru dalam air mata mereka yang sedih kerana akan ditinggalkan oleh ketua mereka yang tamat perkhidmatan – bersara.
Timbalan Ketua Pengarah Bahagian Pendidikan Guru, Dato’ (Dr) Asariah binti Mior Shaharuddin – berasal dari Padang Tenggala, Bota, Parit, Perak, telah diraikan oleh para warga Bahagian Pendidikan Guru, di pejabat mereka, Putrajaya, kelmarin.
Dato’ (Dr) Asariah baru sahaja ditinggalkan suami – meninggal dunia pada 9 Jun 20110 dan disemadikan di tanah perkuburan umat Islam, di Bukit Kiara, Kuala Lumpur.
Saya mengenali Dato’ (Dr ) Asaria sejak beberapa tahun lalu. Pada tahun 2010, saya bersama isteri saya, Sitti Haishah binti Abdul Rahman, telah nasi berlauk pauk termasuk rending pedas rebung buluh beting, di rumah peninggalan bapanya, Allahyarham Mior Sharuddin bin Mior Ahmad – Guru Besar - , Sekolah Kebangsaan Cikgu Mior Shaharuddin, Padang Tenggala, Bota, Parit, Perak.
Tumbuh halia dalam taman,
Halia bara ubat badan;
Sungguh mulia khidmat puan,
Dimulia insane sepanjang zaman.
- Mokhtar Petah

No comments: