Wednesday, May 18, 2011

MAKSUD AYAT QURAN



ORANG JAHAT DAN SYAITAN

Orang – orang yang menuduh peempuan – perempuan yang bersih – berzina - (termasuak menuduh lelaki berzina atau meliwat), kemudian meeka tidak sanggup mengemukakan empat orang saksi, maka deralah mereka (yang menuduh) itu lapan puluh kali dera (sebat), dan jangan ditgerima kesaksian mereka selama – lamanya. Mereka adalah orang – orang jahat.
– An Nur: 4
Katakan (Muhammad) kepada hamba – hambaKu, agar mereka mengucapkan perkataan yang baik (sofah, jujur, bermanfaat untuk diri sendiri dan orang ramai dan tidak memfitnah atau memburuk – burukkan orang lain): Sesungguhnya, syaitan itu menyebarkan perselisihan di antara mereka, dan syaitan itu telah tentu menjadi musuh yang terang bagi manusia.
Dan Penguasa ( Allah) lebih mengetahui tentang kalian, kalau Dia (Allah) menghendaki, diberiNya kalian kurniaan, dan kalau Dia (Allah) menghendaki disiksaNya kalian, dan anda (Muhammad) Kamu (Allah) utuskan bukanlah sebagai penjaga mereka.
– Al Isra: 53, 54.

Nota: Keterangan Mursyidul ‘am PAS dan Menteri Besar Kelantan, Dato’ Nik Abdul Aziz bin Nik Mat mengenai orang – orang yang menggunakan vedio menyiarkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berzina dengan pelacur, adalah benar.
Jika mengikut ayat – ayat Quran di atas ini, maka mereka itu tidak diterima Allah masuk ke syurga, kerana mereka orang – orang fasik atau jahat.
Dalam agama Islam, walaupun seseorang itu melakukan kesalana zina, dia tidak boleh digunakan untuk publisiti, tetapi hukumkan dia mengikut hukuman yang ditetapkan dalam Quran.
Sesungguhnya, perbuatan menyebarkan vidio seks tersebut, tidak menguntungkan UMNO – BN dan Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak dan orang – orangnya. Sebaliknya mereka akan menghadapi kerugian dan bala dari Allah.
Perbuatan orang – orang yangmenggunakan vidio seks memburukkan pemimpin Melayu dan umat Islam itu akan menerima nasiuah seperti ayatg Quran di atas (Al Isra:54).
Percayalah, perbuatan mereka itu seperti menghidangkan minuman lazat kepada PM dan orang – orang baiknya, dan dalam minuman itu ada racun yang perlahan – lahan akan memusnahkan hati jantung dan tali perut PM dan orang – orang baiknya.
Mengapa dilihat pada telunjuk,
entah kelingkingnya berkait,
telunjuk dan kelingking ada jadual,
jatuh yang disanjung,
bersorak gahlah semua musuh.

1 comment:

Anonymous said...

Orang – orang yang menuduh peempuan – perempuan yang bersih – berzina -
menuduh perempuan yg suci sahaja tapi kalau memang betul perempuan itu lakukan ....???????.adakah ayat ini merujuk kepada menuduh pada orang yang bersih?