Wednesday, May 4, 2011

FIKIR SETAPAK




OSAMA BIN LADIN


‘Malaysia's premier said Monday that the death of Osama bin Laden may not mean the end of Al-Qaeda, warning that the late militant kingpin would remain a figurehead for jihadists.
"This does not mean that Al-Qaeda will be destroyed as they are capable of reorganising and he will remain an inspiration to such militants," Najib Razak told reporters.
"I hope that people realise that terrorism is not how you change things for the better as it only gives a bad name to Islam. As an Islamic country, we must show that such actions are unacceptable," he added.
Najib said although there was no present threat by Al-Qaeda in Malaysia, action would be taken should the need arise.
"At the moment we do not have any Al-Qaeda in our country but the police will be monitoring the situation and will act if there are parties who take any actions or show sympathy towards Osama bin Laden," he said.
(MSN NEWS)



Kita, adalah umat Islam.Pemergian Osma bin Ladin ke alam baka, sama dengan pemergian Presiden Iraq, Saddam Hussein dan beberapa pemimpin umat Islam yang lain, iaitu dibunuh oleh tentera Amerika syarikat, oleh senjata buatan Amerika Syarikat, yang memang memusuhi umat Islam.
Kita sering mendengar khabar, perjuangan Osama bin Ladin dan organisasinya, Al Qaeda adalah ‘perjuangan pada jalan Allah’, mempertahankan agama Islam dan membela umat Islam serta menentang orang kafir yang menzalimi umat Islam. Tetapi, kita tidak mengetahui, bagaimana Allah menerima mereka. Wallahu a’alam.
Umat Islam yang dalam golongan mujtahidin yang fahamam akan maksud ayat Quran, bahawa ‘ jangan menyangka orang yang terbunuh dalam pertempuran atau pemerangan pada jalan Allah itu mati, tidak, mereka itu adalah hidup.’
Saya yakin akan kata – kata Perdana Menteri, Najib Razak, ‘that the death of Osama bin Laden may not mean the end of Al-Qaeda, warning that the late militant kingpin would remain a figurehead for jihadists’.
Kita rakyat Malaysia dari umat Islam, di ajar oleh Allah Subhanhu wa Taala dan RasulNya, Muhammad s.a.w., bahawa, sesuatu musibat atau kematian menimpa mana – mana individu Islam; elok, petut dan wajib mengucapkan ‘Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un’. - mokhtar petah

No comments: