Friday, October 31, 2008

KHUTBAH JUMAAT

KHURAFAT DI KALNMGAN UMAT ISLAM

Putrajaya - Khutbah Jumaat Majid Putra di sini telah memberi amaran kepada umat Islam agar tidak menggunakan bomoh dan tukang tenung untuk mendapatkan kedudukan dan menenung nasib kerana perbuatan itu boleh menjadi syirik.
Khatib, Ustaz Mohd. Tahir Kami berkata, bahaw apada masa ini terdapat orang Islam menggunakan bomoh, duku dan tukang tilik, prebuatan itu akanmenjaadikan mereka syirik atau kufur.
"Jangan menggunakan bomoh untuk mendapatkan kedudukan,"katanya.


NAZRI DIPUJI

Kuala Lumpur - langkah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seeri Mohamaed Nazri Aziz tidak akan pertahanakan kedudukankan dalam Majlis Tertinggi UMNO, pada Perhimpuan Agung UMNO Mac depat kerana mengelak dari rasuah telah dipuji oleh berbagai kalangan orang ramai.
"Langkah Datuk Nazri betul, jujur dan dengan langkah itu semua ahli UMNO khasnya dan orang ramai percaya akan kejujurannya,"kata peniaga di sini, Mohamad Shamsul.
"Kalau saya nilai kata-kata Datuk Nazri, saya yakin dalam UMNO tidak dapat mengatasi perbuatan rasuah dalam masa menghadapi pemiliha Mac nani,"katanya.
Pada umumnya , para pemerhati politik mengalu-alukan langkah Nazr dan mereka menyifatkannya seorang pejuang yang jujur.i


No comments: